ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يکی از مظنونان بمب‌گذاری بوستون کشته شد

پس از يک تعقيب و گريز و تيراندازی و انفجار نارنجک، يکی از مظنونان بمب‌گذاری در ماراتن بوستون در درگيری با پليس کشته شد و مظنون ديگر همچنان فراری است.

درگيری پليس با مظنونان بمب‌گذاری در بوستون

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يکی از مظنونان بمب‌گذاری در ماراتن بوستون در درگيری با پليس کشته شد و مظنون ديگر همچنان فراری است.

عصر ديروز پس از آن‌که يک مأمور پليس در منطقه دانشگاهی انستيتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) در کمبريج با شليک چند گلوله کشته شد، بلافاصله اين منطقه توسط پليس مسدود گرديد و دانشگاه نيز از دانشجويان خواست تا به دليل "وضعيت بسيار خطرناک" خارج نشوند.

سپس پليس تجسس وسيع خود را آغاز کرد و با هلی‌کوپتر به جست‌وجوی مظنونان پرداخت.

کمی بعد صدای تيراندازی و چندين انفجار در خيابان‌های نزديک به منطقه دانشجويی به گوش رسيد.

پليس يک خودروی مظنون را تعقيب کرد و در اين تعقيب و گريز سرنشينان اين خودروی دزديده‌شده، بدون آن‌که معلوم شود با کشتن مأمور پليس ارتباط مستقيمی دارند، به سوی پليس نارنجک و ديناميت پرتاب کرده و به تيراندازی مبادرت کردند. در جريان اين تيراندازی يک مأمور پليس به‌شدت زخمی شد.

پليس متوجه شد که دو سرنشين خودرو همان دو مظنون بمب‌گذاری روز سه‌شنبه در بوستون هستند که تصاوير آن‌ها روز گذشته از سوی اف‌بی‌آی منتشر شد.

اين تعقيب و گريز در منطقه واترتاون در حومه بوستون ادامه يافت و بر اساس تصاوير مستقيم تلويزيون آمريکا يکی از مظنونان زخمی شده دستگير شد و ديگری در يکی از خانه‌های واترتاون سنگر گرفت و پليس با مسدود کردن منطقه، آن‌جا را محاصره کرد.

پليس منطقه درگيری را مسدود کرد

فرد دستگيرشده در بيمارستان جان سپرد و مظنون ديگر به‌گفته ادوارد ديويس، رئيس پليس بوستون همان مردی است که در تصاوير کلاه سفيد بر سر دارد.

آسوشيتدپرس امروز به‌نقل از يک منبع آگاه که نام وی منتشر نشده نوشته است دو عامل بمب‌گذاری در بوستون چچنی‌تبار هستند.

اين خبرگزاری افزوده است فرد فراری ۱۹ سال سن دارد و نام او جوهر سارنایف است و يک سال در کمبريج زندگی کرده است.

ان‌بی‌سی نيوز نيز گفته است دو عامل بمب‌گذاری برادر هستند. نيويورک ‌تايمز نيز هويت دومين فرد را منتشر کرده و نوشته  نام او تيمورلنگ سارنایف است که برادر بزرگ‌تر جوهر است. وی همان کسی است که توسط پليس کشته شد.

دو مظنون بمب‌گذاری در مارتن بوستون

يک خبرنگار سی‌ان‌ان به‌نقل از سخنگوی رمضان قديروف، رئيس‌جمهور چچن گفته است خانواده سارنايف سال‌ها پيش چچن را به‌ قصد اقامت در مکانی ديگر در روسيه ترک کردند.

به‌گفته وی، آن‌ها پس از مدتی به قزاقستان و بعد به آمريکا نقل مکان کردند و در آن‌جا اجازه اقامت گرفتند.

وی افزوده است دو متهم به بمب‌گذاری، دوران نوجوانی خود را در چچن نبوده‌اند.

با اين حال اطلاعات منتشرشده درباره اين دو نفر هنوز تأييد رسمی نشده است.

دو بمب‌گذاری دوشنبه گذشته در مسابقه ماراتن بوستون سه کشته و ۱۸۰ زخمی داشت که حال دست‌کم ۱۴ تن از زخمی شدگان وخيم گزارش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • stareh

    خیلی خوشحالم که کشته شد چچن ها جزو عقب افتاده ترین مردم هستند 

  • qhind

    اسلام ضدیتش با بشر روشن است. در بطن هر مسلمان یک آدمکش خوابیده است. بیخود نیست که سرزمین ایران مرتع بزرگ پرورش شهید است. بر آستانه ی هر شهر نوشته اند به شهر شهید پرور فلان و بهمان خوش آمدید. این است اسلام. اسلام پیامبرش و امامانش و خلفایش آدمکشند. همشان هم می کشند و هم کشته می شوند. این است اسلام.