ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسعود شفيعی، وکيل دادگستری: مرا به مرز طاقت انسانی کشانده‌اند

مسعود شفيعی، وکيل مدافع چند

مسعود شفيعی: اين عقوبت از چه بابت است؟

مسعود شفيعی، وکيل مدافع چند زندانی سياسی از جمله کاميار و آرش علايی، دو دکتر محقق بيماری ايدز؛ رضا شهابی، فعال کارگری؛ رسول بداغی، از معلمان زندانی، کيان تاج‌بخش، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه و سارا شورد، شین باوئر و جاش فاتال، سه گردشگر آمريکايی، با انتشار نامه سرگشاده‌ای، از فشارها و مشکلاتی که از سوی نهادهای امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران برای او ايجاد شده، نوشت.

به گزارش تارنمای کلمه، اين وکيل دادگستری در نامه خود نوشته است ۶۰۰ روز است که گذرنامه‌اش بدون هيچ حکم يا قرار قانونی، با مهر خروج از کشور، توقيف شده و ممنوع‌الخروج است و هيچ‌کس نيز پاسخگو نيست.

وی با بيان اين‌که به محض خروج موکلان آمريکایی‌اش از ايران و در جريان رسيدگی به پرونده رضا شهابی مأموران امنيتی به خانه و دفترش ريخته و او را بازداشت کرده‌اند، افزود: "از پيش و احتمالاً تاکنون علاوه بر شنود تلفن‌هايم و کنترل ايميل و روابط اينترنتی‌ام، تضييقاتی نيز در امور معيشتی، حرفه‌ای و شخصی‌ام فراهم کرده بودند."

شفيعی احتمال داده است که اين‌گونه تضييقات ناشی از پذيرفتن وکالت برخی از موکلانش به ويژه سه گردشگر آمريکايی و يا مصاحبه‌ با رسانه‌ها بوده است.

وی گفته است نهادهای حکومتی و قضايی هيچ پاسخی در مورد اين تضييقات نداده‌اند و کانون وکلای دادگستری نيز "عاجز و ناتوان از مساعدت است".

اين وکيل دادگستری پرسيده است: "چرا حقوق اينجانب به‌عنوان يک وکيل مستقل بدون رعايت هيچ ضابطه قانونی پايمال می‌شود؟ و چرا عملاً با ايجاد تضييقات خانوادگی، شخصی، حرفه‌ای و معيشتی، بنده را به مرز طاقت انسانی می‌کشانند؟"

وی ضمن تأکيد بر اين‌که "من يک وکيل مستقل‌ام که براساس جايگاه حرفه‌ای‌ام از موکلينی که به من مراجعه می‌کنند دفاع قانونی می‌کنم"، پرسيده است "اين عقوبت از چه بابت است؟"

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.