ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخل طلا برای فيلم "زندگی ادل" و برنيس بژو، بازيگر فيلم اصغر فرهادی

در پايان شصت‌وششمين جشنواره فيلم کن "زندگی ادل" ساخته عبدالطیف کشیش، کارگردان تونسی نخل طلا را به دست آورد. برنيس بژو بازيگر فيلم جديد اصغر فرهادی جايزه بهترين بازيگر زن را گرفت.

در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن که ساعتی پیش به پایان رسید، "زندگی ادل" (آبی گرم‌ترین رنگ است) ساخته عبدالطیف کشیش، کارگردان تونسی نخل طلا را به دست آورد.

در این فیلم تقریباً سه ساعته، عشق دو زن هم‌جنسگرا به تصویر کشیده می‌شود. در کانون داستان دختر جوانی به نام "ادل" قرار دارد که ابتدا از نظر جنسی به مردان تمایل دارد، اما پس از آنکه با دختری به نام "اما" آشنا می‌شود، به او دل می‌بازد. "زندگی ادل" روایتگر این دلدادگی‌ست و اینکه چگونه به‌تدریج بین "اما" و "ادل" فاصله می‌افتد.

عبدالطیف کشیش، کارگردان توسی با بازیگران فیلم "زندگی ادل" روی صحنه شصت و ششمین جشنواره فیلم کن

در مراسم اهدای نخل طلا به این فیلم، از بازی ادل اگسارشوپولوس به عنوان یک بازیگر جوان در نقش "ادل" ستایش شد.

در "زندگی ادل" ساخته عبدالطیف کشیش، عشق دو زن هم‌جنسگرا به تصویر کشیده می‌شود

"زندگی ادل" ساخته عبدالطیف کشیش در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن با ۱۹ فیلم و از جمله با فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی رقابت می‌کرد.

"گذشته"، تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی جایزه کلیسای جهانی برای بهترین فیلم معنوی در شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن را به دست آورد.

جایزه کلیسای جهانی که در سال ۱۹۷۴ در جشنواره کن راه‌اندازی شد، ویژه تقدیر از آثاری است که از یک سویه معنوی برجسته برخوردارند و حامل پیامی برای بشریت باشند.

برنیس بژو که در فیلم فرهادی بازی کرده بود، جایزه نخل طلای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

برنيس بژو در حالی که به شدت هيجان‌زده بود به‌هنگام دريافت جايزه گفت به‌ هيچ‌وجه انتظار اين جايزه را نداشت. او اصغر فرهادی را دعوت کرد که روی صحنه برود و با او عکس بگيرد.

فیلم "درون لووین دیویس" ساخته برادران کوئن که انتظارات بسیاری را برانگیخته بود، در رقابت با "زندگی ادل" شکست خورد و جایزه بزرگ جشنواره کن را به دست آورد.

اصغر فرهادی و برنيس بژو

نخل طلای بهترین کارگردانی به خاطر فیلم "هلی" به امات اسکلانته، فیلمساز مکزیکی اسپانیایی‌‌تبار تعلق گرفت.

بوروس درن هم به خاطر بازی در فیلم نبراسکا ساخته الکساندر پین نخل طلای بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

«نبراسکا» فیلم جاده‌ای سیاه و سفیدی است که داستان سفر پدر و پسری از مونتانا به نبراسکا برای گرفتن یک جایزه و دیدار آن‌ها با دوستان و فامیل‌هایی که پدر به آنان بدهکار است را روایت می‌کند. این دومین رقابت پین برای بردن نخل طلا است که پیش‌تر در سال ۲۰۰۲ با فیلم «درباره اشمیت» در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن شرکت کرده بود.

جایزه ویژه هیأت داوران به خاطر فیلم "مثل پدر، مثل پسر" به کوره هدا هیروکازو، کارگردان ژاپنی تعلق گرفت.

ریاست هیأت داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره را استیون اسپیلبرگ، فیلمساز سر‌شناس آمریکایی به عهده داشت. آنگ لی (کارگردان تایوانی)، نیکول کیدمن (بازیگر آمریکایی)، کریستوف والتس (بازیگر آلمانی)، کریستیان مونجیو (فیلمساز رومانیایی)، لین رمزی، نائومی کاواسه (فیلمساز ژاپنی)، دانیل اوتوی (بازیگر فرانسوی) و ویدیا بالان (بازیگر هندی) از دیگر داوران شصت و ششمین جشنواره فیلم کن بودند.

جشنواره فیلم کن یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است. این جشنواره نخستین بار در سپتامبر ۱۹۴۶برگزار شد و از آن زمان تاکنون به جز سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۰ادامه داشته است.
سال گذشته فیلم "عشق" ساخته میشائیل هانکه نخل طلای کن را به دست آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.