ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالکريم لاهيجی به رياست فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر برگزيده شد

عبدالکريم لاهيجی، از قديمی‌ترين فعالان حقوق بشر در ايران، در سی‌وهشتمين کنگره فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر به رياست اين فدراسيون برگزيده شد.

عبدالکريم لاهيجی

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر امروز اعلام کرد که عبدالکريم لاهيجی، حقوقدان و از قديمی‌ترين فعالان حقوق بشر در ايران در سی‌وهشتمين کنگره اين فدراسيون که در استانبول برگزار گرديد به رياست آن برگزيده شد.

عبدالکريم لاهيجی که جايگزين سوهير بالحسن، رئيس پيشين فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر شده است به مدت شش سال اين مسئوليت را بر عهده خواهد داشت.

عبدالکريم لاهيجی پيش از اين نايب رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر بود.

در کنگره فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر افزون بر عبدالکريم لاهيجی، لوئيس گيلمرو پرز کاساس، دبير اين فدراسيون نيز نامزد احراز اين سمت بود که برای نخستين بار يک ايرانی به اين سمت برگزيده شد.

در پی انتخاب عبدالکريم لاهيجی به‌عنوان رئيس فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل پيام تبريکی خطاب به مردم ايران منتشر کرد.

عبدالکريم لاهيجی درباره انتخاب شدنش گفت: "اين افتخار بزرگی برای من است. نخستين پيام من به تمام فعالان حقوق بشری است که خودسرانه بازداشت شده‌اند. ما به‌گونه‌ای خستگی‌ناپذیر به تلاش خود برای آزادی فوری و بی‌قید و شرط آن‌ها ادامه خواهيم داد."

لاهيجی با نام بردن از برخی از فعالان حقوق بشر که در ايران، بلاروس و بحرين زندانی هستند و همچنين يادآوری بازداشت‌های خودسرانه در ترکيه، به حقوق زنان در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و افزود تلاش در راه حقوق زنان در مرکز مبارزات فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر قرار خواهد گرفت.

در سی‌وهشتمين کنگره فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر سازمان‌های عضو اين فدراسيون از ۱۶۴ عضو به ۱۷۸ عضو افزايش يافت.

کانون مدافعان حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران از نهادهای عضو این فدراسیون هستند.

اين کنگره همچنين ۲۶ قطعنامه صادر کرد از جمله قطعنامه‌هايی در مورد وضعيت حقوق بشر در مالی، سوريه، مالزی، کوبا، روسيه و ترکيه.

سوهير بالحسن، رئيس پيشين فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر پس از اين کنگره به‌عنوان رئيس افتخاری اين فدراسيون فعاليت خواهد کرد و آلس بيالياتسکی، نايب رئيس اين فدراسيون که از ماه اوت ۲۰۱۱ در بلاروس دستگير شده است همچنان در مقام خود ابقا گرديد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.