ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران به ايجاد شبکه‌های تروريستی در کشورهای آمريکای لاتين متهم شد

آلبرتو نیسمان، دادستان آرژانتینی روز

آلبرتو نیسمان، دادستان آرژانتینی روز گذشته دادنامه‌ای ۵۰۲  صفحه‌ای را در دادگاه فدرال آرژانتين به ثبت رساند که در آن ايران به ایجاد پایگاه‌های مخفی اطلاعاتی در کشورهای آمریکای لاتین، به‌منظور "طراحی و انجام عملیات تروریستی" متهم شده است.

رويترز گزارش داد آلبرتو نیسمان گفته است جمهوری اسلامی ايران در کشورهايی چون آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، شیلی، گویان، کلمبیا، ترینیداد و توباگو و چند کشور دیگر دست به ايجاد چنين پایگاه‌های مخفی‌ای زده است.

آلبرتو نیسمان که مسئول پی‌گیری پرونده بمب‌گذاری در مرکز همیاری یهودیان (آمیا) در سال ۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس است، بمب‌گذاری در آمیا را بخشی از مجموعه چنين طراحی گسترده‌ای دانست.

وی پيش از اين مقام‌های بلندپایه ایرانی را طراحان اصلی بمب‌گذاری در آمیا اعلام کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولايتی، محسن رضايی، علی فلاحيان و احمد وحيدی از جمله مقام‌های ايرانی هستند که متهم به طراحی بمب‌گذاری در آميا شده‌اند.

بهمن‌ماه سال گذشته جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین بر سر تشکیل يک کمیسیون حقیقت‌یاب در رابطه با بمب‌گذاری آميا به توافق رسيدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.