ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمايی‌های تازه در ترکيه، اردوغان مخالفان را محکوم کرد

پس از دو روز خشونت

پس از دو روز خشونت و ناآرامی در ترکيه که صدها زخمی و نزديک به هزار نفر بازداشتی در پی داشته است و علی‌رغم دعوت به آرامش از سوی رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه؛ معترضان امروز، يکشنبه نيز بار ديگر در استانبول و آنکارا برای محکوم کردن حکومت گرد آمدند.

به گزارش رويترز، پس از گذشت يک شب آرام در استانبول هزاران نفر امروز در ميدان تقسيم گرد آمدند.

در گردهمايی امروز گروهی از تظاهرکنندگان به رقص و آواز پرداختند و گروهی نيز با سر دادن شعارهايی خواهان برکناری اردوغان شدند.

در آنکارا نيز هزاران نفر در محله مرکزی کيزيالی تظاهرات کرده و خيابان‌ها را بستند. پليس به شليک گاز اشک‌آور روی آورد تا معترضان را پراکنده سازد اما خشونت‌های امروز آنکارا بسيار کمتر از خشونت‌های روز گذشته بود.

رجب طيب اردوغان در سخنانی که امروز از تلويزيون پخش شد تظاهرکنندگان را "غارتگران" ناميد.

از نظر اردوغان اين تنش‌ها توسط حزب اصلی اپوزیسیون، حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) که يک حزب چپ ملی است دامن زده می‌شود. اردوغان اين حزب را به رفتاری مانند یک "دیکتاتور" متهم ساخت.

اردوغان گفت: "چيزی که رخ داد هيچ ربطی به بريدن ۱۲ درخت (در پارک قزی) نداشت. ما با يک واکنش ايئولوژيک روبه‌رو هستيم."

نخست‌وزير ترکيه ضمن تأکيد بر اين‌که طرح ساختن مرکز خريد در ميدان تقسيم را پيش خواهد برد، افزود: "روشن است که من اجازه اين اقدام را از رهبری حزب جمهوری‌خواه خلق و جند اغتشاشگر نمی‌گيرم."

معترضان از چند روز پيش در پارک قزی ميدان تقسيم استانبول در اعتراض به برنامه ساخت‌وساز يک مرکز تجاری خريد که منجر به بريدن درخت‌های اين پارک خواهد شد، تحصن کردند اما بعد پليس به تحصن آنان حمله کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.