ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانه ۱۵ ساله معلول چابهاری را تخریب کردند

اقبال جدگال، فردی دارای معلولیت جسمی، در محله زیباشهر چابهار پشت سوپر مارکت علی کوچولو زندگی می‌کرد که مأموران بنیاد مسکن و نیروهای نظامی با لودر خانه‌اش را تخریب کردند. تخریب خانه فرودستان بلوچ شدت گرفته است.

نیروهای نظامی و بنیاد مسکن خانه فردی دارای معلولیت جسمی را تخریب کردند.

به گزارش «حال وش»، مأموران با لودر خانه ۱۵ ساله‌ی اقبال جدگال، معلول جسمی، در منطقه زیباشهر چابهار را بامداد ۲۷ تیر ویران کردند.

یکی از نزدیکان جدگال دراین‌باره به حال وش گفته است:

این بنده خدا اقبال جدگال ۱۵ سال در محله زیباشهر چابهار پشت سوپر مارکت علی کوچولو زندگی می‌کرد و این خانه ساده را با کمک مردم ساخته بودند که در بامداد ۲۷ تیر ۱۴۰۲ چند نفر مامور با ماشین شانسی بلند و یک لودر ساعت ۳ شب آمدن و این بنده خدا را که فلج است و خواب بوده بیرون نگاه داشتن و خونه را کامل با خاک یکسان کردند حتی نگذاشتن قرآن را از داخل خانه بر دارن و زیر آوار دفن شد.

اگرچه خبر تخریب خانه جدگال شنبه ۳۱ تیر منتشر می‌شود، جمعه ۳۰ تیر خبر تخریب خانه یک زن تک‌سرپرست بلوچ در چابهار هم منتشر شد.

شما خانه درست نکنید همان سرپناهی را که خود مردم درست کردند، تخریب نکنید.

اعتراض محمد حسین گرگیج، روحانی اهل سنت

بامداد ۳۰ تیر مأموران شهرداری با پشتیبانی نیروهای نظامی خانه این زن را که سرپرستی چند فرزندش را برعهده دارد، در حوت‌آباد چابهار تخریب کردند.

تخریب خانه‌ها به ویژه در مناطق فرودست‌تری که در حاشیه‌های شهرهای منطقه‌ی فرودست و به‌حاشیه‌رانده‌شده بلوچستان قرار دارند، افزایش یافته است. حال وش گزارش می‌دهد که «در ماه‌های اخیر خانه‌های بسیاری از شهروندان فقیر و کپرنشین بلوچ‌ که در مناطق مراد آباد و میرآباد حاشیه چابهار زندگی می کردند توسط ارگانهای نظامی و حکومتی تخریب شده است.»

محمد حسین گرگیج، روحانی برجسته اهل سنت به همین وضعیت اعتراض کرده است:

جناب رئیس جمهور قبل از این وعدۀ ساخت یک میلیون مَسکن در سال را دادند اما این وعده بماند که اکنون میلیون ها منزل مردم تخریب می‌شوند! کپرنشینان بلوچستان و یا زاغه نشینان بندرکلاهی چه خطایی داشتند که باید خانه‌هایشان خراب ‌شود؟! شما خانه درست نکنید همان سرپناهی را که خود مردم درست کردند، تخریب نکنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.