ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا: با کشف باکتری عامل سینه‌پهلوی حاد، پناهنده‌ها از «تله مرگ شناور» تخلیه شدند

مجبور شدند به دلیل شیوع باکتری عفونت‌زای لژیونا، پناهنده‌ها را از کشتی لنگرگرفته «بیبی استکهلم» ــ «تله مرگ شناور» ــ تنها پس از چند روز تخلیه کنند. منتقدان از ابتدا نسبت به چنین خطری هشدار داده بودند.

تمام پناهجویانی که دولت بریتانیا علی‌رغم انتقادهای حقوق بشری به کشتی «بیبی استکهلم» منتقل کرده بود، به دلیل شیوع یک باکتری بالقوه کشنده تخلیه شدند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، مقام‌های وزارت کشور بریتانیا جمعه ۱۱ اوت / ۲۰ مرداد تأیید کردند که باکتری لژیونا در سیستم آب این کشتی لنگرگرفته پیدا شده است و به همین دلیل پناهندگان منتقل‌شده به آنجا به مکان دیگری برده شدند.

باکتری لژیونا می‌تواند به بیماری عفونی لژیونر بینجامد؛ نوعی سینه‌پهلوی حاد که نرخ کشندگی آن در مجموع بین ۵ تا ۱۰ درصد و بین بیماران زمینه‌ای بین ۴۰ تا ۸۰ درصد گزارش شده است.

بریتانیا روز دوشنبه ۷ اوت/ ۱۶ مرداد گروه ۱۵ نفره‌ای از این پناهجویان را به شناور (دوبه) «بیبی استکهلم» (Bibby Stockholm) منتقل کرد و تا امروز جمعه شمار آنها به ۳۹ تن رسیده بود. این شناور در پورتلند، ساحل دورست در جنوب غربی انگلستان لنگر انداخته است.

کارشناسان همان زمان هشدار دادند که سکونت این افراد و حبس آن‌ها در این شناور خطرناک است و احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور بریتانیا اعلام کرده که هیچ یک از پناهجویان نشانه‌های ابتلا به بیماری لژیونر را از خود نشان نداده‌اند.

دولت بریتانیا با وجود اعتراض‌های گسترده، به انتقال پناهجویان به این کشتی دست زد و از این اقدام چشمی به انتخابات عمومی ۲۰۲۵ دارد و امید بسته به این‌که موضع سفت و سخت علیه مهاجرت مورد استقبال رأی‌دهندگان قرار گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.