ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگيری از حضور زنان در جشن تيم ملی فوتبال

در جشن راهيابی تيم ملی ايران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل ده‌ها زن در برابر ورزشگاه آزادی تجمع کردند و مأموران با خشونت مانع از ورود آنان به ورزشگاه شدند.

جشن راهيابی تيم ملی فوتبال ايران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل امروز پس از ورود بازيکنان تيم ملی به ايران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد اما از ورود زنان به اين مراسم جلوگيری به‌عمل آمد و مأموران با خشونت آن‌ها را پراکنده و گروهی را با ون‌های خود از محل دور کردند.

مراسم استقبال از ملی‌پوشان تيم فوتبال ايران در حضور ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بيش از ۵۰ تن از زنان فوتبال‌دوست با تجمع در مقابل در غربی ورزشگاه آزادی خواهان شرکت در جشن تيم ملی شدند.

پيش از اين فدراسيون فوتبال ايران طی اطلاعيه‌ای اعلام کرده بود که اين مراسم تنها برای مردان برگزار می‌شود و زنان اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را ندارند.

خبرگزاری فارس تعداد زنان را ۷۰ تن اعلام کرد و هرانا، تارنمای فعالان حقوق بشر در ايران نيز نوشت بيش از ۵۰ تن از زنان و حدود ۲۰ تن از مردانی که خواهان حضور زنان در استاديوم آزادی و شرکت در جشن پيروزی تيم ملی فوتبال شده بودند با بدرفتاری نيروهای پليس روبه‌رو شدند.

هرانا افزوده است اين افراد شعار "برابری زن و مرد" و "جای زنان خاليه" سر می‌دادند.

به گزارش ايسنا به زنان حاضر اجازه ورود داده نشد و آن‌ها که با پرچم‌های ايران منتظر حضور تيم ملی در استاديوم بودند توسط نيروی انتظامی "هدايت" شدند.

اين در حالی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی از فضای امنيتی و برخوردهای خشن مأموران انتظامی با زنان نوشتند و گفتند مأموران چند تن از زنان را با ماشين‌های ون از محل دور کردند.

يکی از شرکت‌کنندگان در اين تجمع به هرانا گفت: "ابتدا گارد ضد شورش آمد و تجمع‌کنندگان را هل داد که آن‌جا را ترک کنند. ما همه مقابل درب غربی استاديوم تجمع کرديم و شروع به شعار دادن نموديم. نيروی انتظامی ابتدا پشت بلندگو از همه خواست که شعار ندهند و بعد از ۱۵ دقيقه به‌صورت خشنی ما را پراکنده کردند. يکی از پسرها را نيز بازداشت نمودند که همان موقع آزاد شد."

جشن صعود تيم ملی فوتبال ايران به جام جهانی در ورزشگاه آزادی

بنا به اين گزارش‌ها زنان حاضر با خانواده‌های خود به ورزشگاه آزادی رفته بودند.

تيم ملی فوتبال ايران که روز گذشته با پيروزی بر کره جنوبی به جام جهانی راه يافت بعدازظهر امروز وارد تهران و بلافاصله راهی هتل المپيک شد تا در مراسمی که برای اين تيم در نظر گرفته شده بود شرکت کند.

مراسم استقبال از ملی‌پوشان تيم فوتبال ايران در حضور ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قدرت

    فقط فوتبالیستهای کشور و اعضای تیم ملی میتوانند درخواست مجوز حضور بانوان به اماکن ورزشی داشته باشند زیاد قدرت دارند