ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست برای بازگشایی دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران طی

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ایران خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی و باز کردن دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران شد.

در این نامه که تارنمای این فدراسیون منتشر شده، با استقبال از واکنش روحانی در پاسخ به سوالی دررابطه با بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، آمده است: "فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران امید خود را از اعلان عمومی رئیس جمهور منتخب ابراز داشته و آنرا نشانه یک تغییر از نگرش خصمانه علیه رسانه‌های مستقل از سوی دولت جدید قلمداد می‌کند."

این نامه با اشاره به "ارعاب روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آنان، سانسور و مسدود کردن وب‌سایت‌ها و ممنوعیت در گزارش‌دهی مسائل مهم مبتلا به جامعه" خواستار توجه به وضعیت ده‌ها تن از روزنامه‌نگارانی شده که که در زندان‌های ایران هستند و در "وضعیت غیر انسانی و درمانی اعم از انفرادی و شکنجه و محرومیت از بیمارستان و ملاقات با خانواده قرار دارند"

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران اعلام کرده است که برای پیگیری بازگشایی دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در تهران دو برنامه در پارلمان اروپا و مجلس عوام لندن برگزار خواهد کرد.
برنامه در پارلمان اروپا با عنوان "ایران پس از انتخابات" ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳ (۴ تیرماه۱۳۹۲) برگزار می‌شود و در اوایل ماه جولای نیز در مجلس عوام لندن برنامه‌ای با عنوان "آینده آزادی بیان و رسانه‌های مستقل در ایران" برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.