ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

المپیک: مهاجران و روماها را از اقامتگاه‌های غیررسمی‌شان در حومه پاریس بیرون می‌کنند

معاون شهردار پاریس می‌گوید در حالی که در برخی موارد محل اقامت جایگزین ارائه شده است، مقامات پاریس متوجه افزایش سرسام‌آور بی‌خانمان‌هایی شده‌اند که در نزدیکی تالار شهر می‌خوابند.

در روزها و ماه‌های اخیر به دلیل آماده‌سازی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، فشار بر مهاجران و روماها بار دیگر در پاریس تشدید شده است.

هزاران مهاجر، پناهجو و رم درگیر اخراج در حومه شمالی پاریس در سن‌سن‌دنیس هستند که آماده‌سازی بازی‌های المپیک می‌تواند وضعیت مهاجران و مشکل بی‌خانمانی شهر را پیش از شروع بازی‌ها تشدید کند.

بیش از نیمی از سازه‌هایی که برای بازی‌های تابستانی که از ماه ژوئیه ۲۰۲۴ شروع می‌شود، ساخته یا بازسازی می‌شوند، از جمله دهکده المپیک در حال ساخت، در سن‌دنیس پاریس واقع شده‌اند.

سن‌سن‌دنیس که در شرق رودخانه سن واقع شده و بیش از ۱,۶ میلیون نفر را در خود جای داده است، فقیرترین بخش در فرانسه است.

طبق گزارش سال ۲۰۲۱ اداره مسکن، با پناهجویان و روماها که در آنجا پناه گرفته‌اند، بیشترین تعداد اسکوات [خانه‌غصبی، اقامتگاه غیررسمی] و محله‌های فقیرنشین غیررسمی ساخته شده را در میان سایر بخش‌ها در کشور دارد.

تعطیلی اسکوات‌ها و آواره شدن صدها مهاجر در پاریس

رویترز نوشته است که بر اساس اسناد اداری و دادگاه و مصاحبه با بیش از ۵۰ متحصن، وکلا، دادستان، مددکاران اجتماعی، فعالان و سیاستمداران محلی، دست‌کم ۶۰ اسکوات در سن‌سن‌دنیس در سال ۲۰۲۳ تعطیل شدند.

هم‌چنین به گزارش رویترز، برخی از مقامات نیز گفته‌اند، به نظر می‌رسد که این سیاستی با هدف زیباسازی منطقه برای رویداد ورزشی باشد.

در همان حال، شاخه سن‌سن‌دنیس وزارت کشور فرانسه، به رویترز گفته است که اخراج اسکوات‌ها به بازی‌های المپیک ارتباطی ندارد، اما از رویه‌های قانونی پیروی می‌کند.

به گفته والری پوویلند، مدیر عملیاتی Interlogement ۹۳، اپراتور مدیریت مسکن اضطراری، پس از اینکه دولت مکان‌های اجتماعی مورد استفاده برای اسکان اضطراری در حومه شهر را به میزان هزار نفر کاهش داد، بسته شدن اسکوات، افراد آسیب‌پذیر بیشتری را به موقعیت‌های زندگی ناپایدار سوق می‌دهد.

رویترز نوشته است که تاکنون دست‌کم سه هزار نفر را تحت تأثیر تعطیلی اسکوات شمارش کرده است:

ساکنان می گویند که برخی از آن‌ها در خیابان‌های سن دنی و سایر مناطق پاریس قرار می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر به مناطق دوردست فرانسه فرستاده شده‌اند.

بر اساس آمار رویترز، از ۳۲ اسکوات بسته‌شده که رویترز توانسته آدرسی برای آنها پیدا کند، ۱۳ مورد در ۲ کیلومتری سایت اصلی المپیک، در ۲۳۶ کیلومتر مربع سن‌سن‌دنیس قرار داشتند.

به علاوه رویترز مشاهده کرده که یکی از آنها، یک کارخانه سیمان قدیمی در فاصله چند قدمی دهکده ورزشکاران آینده و محل اقامت حدود ۴۰۰ مهاجر که عمدتاً از سودان و چاد هستند، توسط پلیس در ماه آوریل بسته شده است.

در همین ارتباط دو شاهد به خبرگزاری رویتر نیز گفته‌اند که اردوگاه روماها با ۷۰۰ نفر در پشت ورزشگاه شمالی پاریس در ویلپنت نیز تعطیل شده است.

لیا فیلوچه، معاون شهردار پاریس که مسئول مسکن است، می‌گوید که او هرگز این همه مردم را در خیابان های پاریس ندیده است، به ویژه کودکان:

اگر هدف آنها برگزاری بازی‌هایی است که شاهد فقر نباشیم، پس طرح اخراج اسکات‌ها طرح خوبی نیست - احمقانه است. آنها مردم را از اسکات بیرون می‌کنند و آنها را در فضای عمومی قرار می‌دهند.

او همزمان از دولت خواست تا ساختمان‌های خالی از جمله بیمارستان‌ها و ادارات سابق را برای اسکان بی خانمان‌ها مسترد کند.

با گسترده شدن این بحران، ۱۳ دسامبر Interlogement ۹۳ (اپراتور مدیریت مسکن اضطراری) اعلام کرده که هیچ مکان سرپناهی در دسترس ندارد و ۶۶۵ تماس گیرنده از جمله ۵۴ زن باردار در خیابان باقی ماندند.

هم‌چنین داده‌های Interlogege ۹۳ نشان می‌دهد که تقاضای برآورده نشده در برخی از روزهای این ماه نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

پیش‌تر نیز آن هیدالگو، شهردار پاریس هشدار داده بود که آماده فراهم کردن سرپناه برای بی‌خانمان‌ها برای بازی‌های المپیک نخواهد بود.

در حال حاضر ده‌ها خانواده در انبار خالی حاوی کابین‌های چوبی خودساخته که درIle Saint Denis، حدود دو کیلومتر از دهکده ورزشکاران آینده واقع شده است، مستقر شده‌اند.

این خانواده‌ها در ماه مه امسال از اسکات قبلی در این منطقه بیرون رانده شدند و اوایل سال، پلیس آنها را از هتلی که چند روز قبل در اشغال آن شرکت کرده بودند، بیرون برد. آن‌ها نگران آن‌اند که پس از تصمیم شهردار برای تعطیل کردن اسکات، جایی دیگر برای زندگی در سن‌سن‌دنیس پیدا نکنند.

علاوه بر اخراج‌ها صدها مهاجر از اسکات، داده‌های مقامات پاریس نشان می‌دهد که آنها کمپ‌هایی را که توسط افراد بی‌خانمان در اطراف شهر ایجاد شده بود، با دفعات بیشتری پاکسازی کرده‌اند. در این ارتباط نیز فرمانداری پاریس اعلام کرده که امسال ۳۵ اردوگاه تخریب شده است، در مقایسه با ۱۹ اردوگاه در سال ۲۰۲۲.

به نوشته رویترز دولت فرانسه، پلیس پاریس و استان سن‌سن‌دنیس به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد پاکسازی اسکات و کمپ‌ها و مراقبت‌های ارائه شده به بی‌خانمان ها در منطقه پاریس پاسخی ندادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.