ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: مردم به دوری از افراط و خودسری رای دادند

حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران

حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران اکثریت مردم ایران در این انتخابات به "اعتدال، عقلانیت، خرد ورزی، خرد جمعی، مشورت، حرکت در مسیر کارشناسی و دوری از افراط و خودسری" رای دادند و دولت آینده باید در چارچوب رای اکثریت حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، او روز شنبه هشتم تیرماه جاری در همایش ملی "افق رسانه"، با بیان اینکه همه باید تسلیم رای این رای باشیم، اضافه کرد: "دولت آینده هم باید از افراط و تفریط پرهیز کند و این پیام برای همه است."

یازدهمین رئیس جمهور ایران "پیام مردم" در این انتخابات را " صلح و آشتی، دوری از خشونت و تاکید بر قانون‌گرایی و شفافیت" دانست و گفت که پس از این انتخابات "صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان و در داخل کشور به ویژه در میان افکار جوانان در جایگاه خودش قرار گرفت."

روحانی ادامه داد: "این انتخابات به تمام شبهات، سوال‌ها و بگو و مگوها راجع به انتخابات که راجع به مشروعیت نظام بود پاسخ داد و در واقع آب زلالی بود که بر این آیینه جمهوری اسلامی ایران که گرد و غباری فرو نشسته بود، کاملا شفاف و پاکیزه کرد و همه دنیا از نو جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران، مردم‌سالاری دینی و دموکراسی واقعی را در این کشور مشاهده کردند."

او با اشاره به شادی‌های مردم پس ازاعلام نتایج انتخابات و راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، گفت: "شادی و نشاط حق مردم است،خیلی سختگیری نکنید، چون مردم ما خودشان اخلاق‌مدارند و چارچوب‌های اخلاقی،‌ اسلامی و سیاسی را می‌دانند و واقعا مراعات کردند و حواسشان جمع بود و کسی هم اگر حواسش نبود، تذکر دوستانه لازم است."

یازدهمین رئیس جمهور ایران "پیام مردم" در این انتخابات را " صلح و آشتی، دوری از خشونت و تاکید بر قانون‌گرایی و شفافیت" دانست و گفت که پس از این انتخابات "صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان و در داخل کشور به ویژه در میان افکار جوانان در جایگاه خودش قرار گرفت."

به گفته او: "عزت مردم باید محفوظ باشد و به عزت مردم اهانت نشود چون تحقیر مردم قابل قبول نیست در حالیکه تذکر قابل قبول است."

روحانی با تاکید بر ضرورت اعتدال در صحنه‌ای مختلف گفت که اعتدال در سیاست خارجی به معنای "تسلیم، ستیز، انفعال و تقابل" نیست و معنای "تعامل موثر و سازنده‌ با جهان" را داردو
او همچنین در رابطه با کابینه‌اش گفت که با محمود احمدی‌نژاد درباره دوره انتقال دولت دهم به یازدهم به توافقاتی رسیده و نمایندگانی از دو طرف تعیین شده است و شخصا گزارش‌های مختلفی از وزارتخانه‌های مختلف دریافت می‌کند.

حسن روحانی ادامه داد: "کابینه طبق وعده‌ای که داده شده یک کابینه فراجناحی و با تاکید بر شایسته‌سالاری خواهد بود. البته این دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی نداده است و وامدار هیچ حزب و گروهی نیست و تلاش دارد که شایسته‌ترین افراد را از هر طیف و جناح البته به شرط اعتدال و میانه‌روی جهت خدمت به مردم انتخاب کند."

یازدهمین رئیس جمهوری ایران اضافه کرد که بحث‌های مطرح شده درباره برخی اعضای کابینه جدید "صرفا گمانه‌زنی" است و "نسبت به هیچ فردی در کابینه آینده تصمیم گیری نشده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.