ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان عثمان اسماعیلی، کارگر زندانی در زندان سقز در خطر است

گفت‌و‌گو با یدالله صمدی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری زندانی در زندان سقز به‌رغم نیاز فوری به انتقال به بیمارستان برای عمل جراحی، از دسترسی به خدمات درمانی محروم شده است. یدالله صمدی، سخنگوی کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی در گفت‌و‌گو با زمانه از وخامت وضعیت جسمی این فعال کارگری باسابقه خبر داد و گفت او به وکیل نیز دسترسی ندارد.

همزمان با گسترش نارضایتی در میان کارگران شاغل و بازنشسته و سایر مزدبگیران علیه فقر معیشتی و سرکوب، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی اعمال فشار بر فعالان کارگری را در ابعاد بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند. صدها کارگر و فعال کارگری که با وثیقه‌های سنگین به طور مشروط آزاد هستند هر لحظه درمعرض احضار و دستگیری قرار دارند. ده‌ها فعال کارگری محروم از امکانات درمانی و رسیدگی‌های پزشکی زندانی هستند.

عثمان اسماعیلی یکی از فعالان کارگری زندانی است که به‌رغم نیاز فوری به انتقال به بیمارستان برای عمل جراحی، از دسترسی به خدمات درمانی محروم شده است. او به تشخیص پزشکی قانونی سقز نیاز فوری به جراحی دارد.

مسئولان زندان او را به تهران بردند و بدون معالجه به سقز بازگرداندند. یدالله صمدی، سخنگوی کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی در گفت‌و‌گو با زمانه از وخامت وضعیت جسمی این فعال کارگری باسابقه خبر داد و گفت او حتی به وکیل نیز دسترسی ندارد.

گفت‌و گوی زمانه با سخنگوی کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی را گوش کنید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

عثمان اسماعیلی، کارگر نقاش و فعال کارگری با سابقه‌ی سقز در سال‌های گذشته بارها دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده است.

اسماعیلی آخرین بار ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی بازداشت و فروردین ۱۴۰۲ به قید وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شد. شهریور ۱۴۰۲ به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی» و «عضویت در کومله» در مجموع به ۳۹ ماه حبس محکوم شد که ۱۶ ماه آن قابل اجراست.

این فعال کارگری ۲۲ آبان‌، پس از احضار توسط شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سقز، بازداشت و برای اجرای حکم ۱۶ ماه حبس به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

کمیته حمایت از عثمان اسماعیلی سوم دی در بیانیه‌ای نوشتند که او در پی وخامت وضعیت جسمی‌اش به پزشکی قانونی اعزام شده:

پس از انجام آزمایشات لازم، دکتر پزشکی قانونی، مسئولین زندان و خود ایشان را مطلع کرد، که وی دچار بیماری “فتق اینگوینال” شده است و باید در سریع‌ترین وقت ممکن ایشان را مورد عمل جراحی قرار دهند.

یدالله صمدی، دبیر سندیکای کارگران خباز سنندج و سخنگوی کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی، به زمانه گفت پس از تشخیص بیماری او توسط پزشکی قانونی سقز، عثمان اسماعیلی را از زندان سقز به تهران بردند تا اعزام او به بیمارستان از طریق زندان اوین انجام شود. اما مسئولان زندان اوین با این استدلال که مدارک او ناقص است، حاضر به پذیرش عثمان اسماعیلی نشدند. عثمان اسماعیلی بدون معالجه به سقز بازگردانده شد و هم‌اکنون در زندان مرکزی سقز زندانی است.

گفت‌وگوی زمانه با یدالله صمدی در ارتباط با وضعیت عثمان اسماعیلی فعال کارگری را در سایت زمانه بشنوید:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.