ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش نیروهای امنیتی به بند زندانیان سیاسی قزل‌حضار و اعلام حمایت ۱۰ زندانی سیاسی از کمپین «توقف ماشین اعدام» در ایران

بخشی از نامه زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار: ما زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار در پاسخ به استمرار و ندای تظلم‌خواهی این زندانیان و در اعتراض به اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام ۴ هموطن کُرد و سایر احکام اعدام، به کمپین توقف ماشین اعدام می‌پیوندیم و برای توقف سه‌شنبه‌های سیاه هم‌سو با سایر زندانیان تا توقف این ماشین کشتار هر سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.

زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار در نامه‌ای که به دست زمانه رسیده، نسبت به افزایش موج اعدام زندانیان، علی‌الخصوص زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده و ضمن اشاره به یورش روز یک‌شنبه نیروهای امنیتی به بند زندانیان سیاسی و ضرب و شتم آنها، اعلام کردند به کمپین اعتصاب غذای دیگر زندانیان برای اعتراض به حکم اعدام چهار شهروند کُرد و دیگر محکومان به اعدام می‌پیوندند.

نامه زندانیان سیاسی محبوس در قزل‌حصار را در زیر بخوانید:

«از زمان تبعیدمان تاکنون شاهد گسترش موج اعدام زندانیان (سیاسی و غیره سیاسی) بوده‌ایم و به هر نحو ممکن، نسبت به این جنایت واکنش و در حد امکان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم به همین خاطر نیروهای امنیتی روز یک‌شنبه ۸ بهمن برای خاموش کردن این صدای اعتراض و ممانعت از افشای موج اعدام‌ها، به بند زندانیان سیاسی یورش برده، ضمن ضرب و شتم و تهدید و توهین اقدام به تخریب و ضبط وسایل کردند.

این همه وحشیگری برای ممانعت از افشاگری علیه اعدام‌ها و قتل حکومتی است به‌ویژه در آستانه اعدام چهار هموطن کُرد و سایر زندانیان در انتظار اجرای حکم.

هم‌زمان شاهد اعلام اعتصاب غذا از سوی جمعی از زندانیان زیر حکم اعدام زندان قزلحصار بودیم. آنها اعلام نمودند که برای جلب توجه افکار عمومی برای توقف اعدام‌ها هر سه شنبه را اعتصاب غذا خواهند نمود.

ما زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار در پاسخ به استمرار و ندای تظلم‌خواهی این زندانیان و در اعتراض به اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام ۴ هموطن کُرد و سایر احکام اعدام، به کمپین توقف ماشین اعدام می‌پیوندیم و برای توقف سه‌شنبه‌های سیاه هم‌سو با سایر زندانیان تا توقف این ماشین کشتار هر سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.

دوشنبه ۹بهمن ۱۴۰۲
زندانیان سیاسی زندان قزلحصار

این نامه را جعفر ابراهیمی، زرتشت احمدی‌راغب، سپهر امام جمعه، لقمان امین‌پور، احمدرضا حائری، میثم دهبانزاده، رضا سلمان‌زاده، حمزه سواری، سعید ماسوری و رضا محمدحسینی امضاء کرده‌اند.

افزایش موج جدید اعدام‌ها در حالی است که ندا النشیف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد از ۱۴ بهمن / ۳ فوریه تا ۱۶ بهمن / ۵ فوریه به ایران سفر کند.

مأموریت سه‌روزه النشیف در بازدید از ایران بر دو موضوع متمرکز خواهد بود: مجازات اعدام و حقوق زنان و دختران.

این سفر کم‌نظیری از سوی یک مقام عالی‌رتبه حقوق بشری سازمان ملل به ایران برای بررسی کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر است. تهران در این سال‌ها اجازه ورود بازرس‌های سازمان ملل به ایران برای چنین مأموریت‌هایی را نمی‌داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.