نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب رانندگان اتوبوس در سئول موفق بود: دستمزد‌ها افزایش یافت

رانندگان اتوبوس‌های حمل و نقل شهری در پایتخت کره جنوبی یک اعتصاب چند ساعته به راه انداختند و توانستند بخشی از مطالباتشان را به دست آورند.

رانندگان اتوبوس در سئول، پایتخت کره جنوبی، به اعتصاب چند ساعته خود در روز پنج‌شنبه ۹ فروردین/ ۲۸ مارس پس از توافق بین اتحادیه اتوبوسرانی شهر و کارفرمایان بر سر افزایش دستمزد، پایان دادند.

سئول ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و اعتصاب رانندگان اتوبوس حمل و نقل شهروندان در این شهر را برای چند ساعت مختل کرده بود.

شورای شهر سئول گفت که اتحادیه کارگری اتوبوسرانی سئول و کارفرمایان آنها پس از مذاکرات با افزایش ۴,۴۸ درصدی دستمزد موافقت کردند. رانندگان همچنین ۶۵۰ هزار وون (۴۸۰ دلار) غرامت کار در روز‌های تعطیل ماهانه دریافت خواهند کرد.  

عملیات حمل و نقل عمومی بلافاصله پس از توافق به حالت عادی بازگشت. اتحادیه‌ها در ابتدا خواهان افزایش تقریباً ۱۳ درصدی دستمزدها شده بودند.

اعتصاب همه جانبه رانندگان اتوبوس این شهر، اولین اعتصاب در ۱۲ سال گذشته بود. آخرین اعتصاب آنها حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید.

اتوبوس‌ها در سئول بر اساس یک سیستم شبه‌دولتی کار می‌کنند که در آن شرکت‌های خصوصی اتوبوس‌ها را مدیریت می‌کنند در حالی که از شورای شهر سئول یارانه می‌گیرند تا ارزان بودن خدمات را تضمین کنند.

قبل از دستیابی به این توافق، اوه سه هون، شهردار سئول، خواستار دستیابی سریع به یک توافق شده بود. او گفت: «اتوبوس‌های شهری در حکم پای شهروندان هستند که امرار معاش و زندگی روزمره آنها به معنای واقعی به آنها بستگی دارد.»

همزمان با این رویداد، اعتصاب پزشکان در کره جنوبی نیز ادامه دارد. هزاران پزشک کارآموز در اعتراض به طرح دولت برای افزایش پذیرش در دانشکده‌های پزشکی، کار خود را ترک کرده‌اند.

منتقدان گفته‌اند که مقامات باید بهبود شرایط کاری پزشکان کارآموز را در اولویت قرار دهند، در حالی که دولت می‌گوید این طرح برای رفع کمبود پزشک در یکی از جوامعی که سریع‌ترین نرخ پیری جمعیت را در جهان دارد، حیاتی است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.