نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اورو‌_مد: ارتش اسرائیل طی یک هفته ۱۳ کودک را در حمله به بیمارستان الشفا عمداً کشت

ارتش اسرائیل می‌گوید طی محاصره الشفا، حدود ۲۰۰ جنگجوی فلسطینی را از پای درآورده و حدود ۵۰۰ جنگجوی دیگر را دستگیر کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر اوروــ‌مدیترانه، مستقر در ژنو، در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل ظرف یک هفته در حمله‌هایش به مجتمع پزشکی الشفا و پیرامون آن در شهر غزه، ۱۳ کودک را با «شلیک مستقیم گلوله» کشته است. این سازمان در گزارش‌اش از لفظ «اعدام» (execution) برای اشاره به این کشتار استفاده کرده است.

اوروـ‌مد در گزارش‌اش درباره حمله اسرائیل به الشفا می‌نویسد:

ارتش اسرائیل برای بیش از یک هفته است که در حال عملیات سیستماتیک و هولناک نظامی داخل و پیرامون مجتمع پزشکی الشفا است. جرایم مرتکب‌شده در این عملیات عبارتند از اعدام‌های فراقانونی و کشتار عمدی غیرنظامیان فلسطینی. تیم میدانی دیده‌بان حقوق بشر اورو‌ـ‌مد، چندین شهادت یکسان درباره کشتار و اعدام کودکان فلسطینی بین چهار تا ۱۶ سال دریافت کرده است.

بنا بر این گزارش، برخی از این موارد طی محاصره بیمارستان به دست ارتش اسرائیل رخ داده و قربانیان داخل خانه‌هایشان بوده اند. برخی دیگر از قربانیان هنگام تلاش برای فرار از مسیرهایی که ارتش اسرائیل «امن» معرفی کرده، کشته شدهاند.

نیروهای اسرائیلی با تانک و سلاح‌های سنگین ۲۸ اسفند / ۱۸ مارس به بیمارستان الشفا حمله و آن را محاصره کردند.

ارتش اسرائیل می‌گوید «تروریست‌هایی» را هدف قرار داده که داخل این تأسیسات پزشکی پنهان شده اند.

ارتش اسرائیل همچنین گفته طی محاصره الشفا، حدود ۲۰۰ جنگجوی فلسطینی را از پای درآورده و حدود ۵۰۰ جنگجوی دیگر را دستگیر کرده است.

هانی محمود، خبرنگار الجزیره در رفح امروز پنجشنبه ۹ فروردین / ۲۸ مارس گزارش داد که حمله‌های اسرائیل به بیمارستان الشفا ادامه داشته است. او میزان تخریب حمله اسرائیل را چنین توصیف کرد:

آنها نه تنها صدمه عظیمی به خود مجتمع پزشکی وارد می‌آورند، بلکه خانه‌های این منطقه را هم به شکل سیستماتیک تخریب می‌کنند. سرتاسر محله مسکونی نزدیک بیمارستان تخریب شده و دیگر قابل شناسایی نیست. به نظر می‌رسد تلاشی سیستماتیک برای پاکسازی منطقه در جریان است.

ارتش اسرائیل در ابتدای حمله زمینی به باریکه تحت محاصره غزه نیز به بیمارستان الشفا حمله کرد اما مدارکی که پس از حمله برای توجیه آن منتشر کرد، در گزارش‌های رسانه‌ای گوناگون رد شدند. حمله به زیرساخت‌های مدنی به ویژه بیمارستان‌ها بر خلاف قوانین بین‌المللی مربوط به جنگ است.

 از ابتدای حمله اسرائیل به نوار غزه پس از حمله غافلگیرانه هفتم اکتبر گذشته حماس به اسرائیل، تا کنون بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی کشته شده اند. ۱۲ هزار تن هم مفقودند. حمله حماس به اسرائیل بیش از یکهزار و ۱۳۰ کشته برجای گذاشت.

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای الزام‌آور خواهان آتش‌بس فوری در غزه شده است. اسرائیل به این قطعنامه بی‌اعتناست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.