ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیا ایران و اسرائیل وارد یک جنگ تمام‌عیار خواهند شد؟

آیا فکر می‌کنید حملات متقابل ایران و اسرائیل «به سرعت» می‌تواند به یک جنگ تمام‌عیار بدل شود؟ چشم‌انداز احتمالی نزاع بین دو کشور را چگونه می‌بینید؟ آیا در صورت گسترش تنش در منطقه، جمهوری اسلامی سرکوب عمومی در داخل را افزایش می‌دهد؟

موضوع نظرسنجی جدید زمانه «احتمال جنگ تمام‌عیار میان ایران و اسرائیل» است.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

حمله ۱۳ فروردین اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق که به کشته‌شدن هفت عضو سپاه پاسداران منجر شد، تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش داد. جمهوری اسلامی با شلیک صدها پهپاد و موشک کروز و بالستیک از خاک ایران به سمت اسرائیل به این حمله پاسخ داد و این اتفاقی کم‌نظیر در بیش از چهار دهه تخاصم دو کشور بود. این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که جنگ در غزه ادامه دارد. از سوی دیگر پیش از آنکه حمله و ضدحمله‌‌ای در جبهه ایران و اسرائیل رخ دهد، جدال جمهوری اسلامی با مردم بر سر حجاب اجباری وارد مرحله جدیدی شد و از «طرح نور» برای برخورد با زنان در سراسر کشور رونمایی شد. مبارزه مردم با جمهوری اسلامی و تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که نظام یک پای آن است، به شکلی در هم گره خورده است و شاید در آینده این دو با هم تلاقی پیدا کند.

آیا فکر می‌کنید حملات متقابل ایران و اسرائیل «به سرعت» می‌تواند به یک جنگ تمام‌عیار بدل شود؟ چشم‌انداز احتمالی نزاع بین دو کشور را چگونه می‌بینید؟ آیا در صورت گسترش تنش در منطقه، جمهوری اسلامی سرکوب عمومی در داخل را افزایش می‌دهد؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها در نظرسنجی زمانه شرکت کنید.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

تا عصر دوشنبه ۳ اردیبهشت برابر با  ۲۲ آوریل فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی «زمانه» می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق  panel@radiozamaneh.com با ما در میان بگذارید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرتکل تکامل انسانی

    از اولش هم اشتباه بوده آمریکا شده خدا برای مردم کیم .

  • آشغالدانی تکامل

    از پایان این سیاره لعنتی فقط 1 هفته باقی مونده !!

  • مخلوق خدا

    لحظه ای نیست که به کشتن خالق مخلوقها فکر نکنم !!

  • مزدک

    حمله ی اسرائیل به غزه شکست خورده بود، نه تنها حماس از بین نرفته بود، بلکه اسرائیل هم در انزوای بی سابقه بین المللی فرو رفته بود. طبق معمول اینبار نیز آخوندا به کمک اسرائیل آمدند و با پرتاب مشتی موشکهای غضمیت دست دوم، اسرائیل را از انزوای جهانی نجات دادند. حزب اللهی های بیشرفِ، پست فطرتِ، بی همه چیز تنها کسانی که زورشان بهشان می رسد دختران نوجوان ایرانی است. ننگ و نفرت ابدی و بی نهایت به.. تمامی حزب اللهی ها...

  • power

    شما این حالت مغرضانه بزارید کنار و اگر واقعا میخواهید یک رسانه بی طرف که واقعیت ها میگه و اصلا کاری به چپ و راست و سلطنت طلبها و استقلال طلبها نداشته باشید و عدالت در نظر بگیرید و آنچه که به صلاح مردم هست نه به صلاح کشورهای سلطه مطمین باشید بیش از آنچه که فکر میکنید طرفدار و حامی و خواننده مقالات و مطالب های تان افزایش پیدا خواهد کرد !!!! ولی متاسفانه این نگاه شما ندارید و در عین اینکه بدرستی و به مثل روز روشنه که حق مسلم ایران و طبق قانون 55 منشور بین المللی حق ایران محفوظ هست که باید این تعرض که به مثابه حمله به خاک وطنمون بود باید جوابش میداد و اینکه اسراییلی ها در کمال پرویی و خوی وحشی گری که دارن حق خودشون میدونن که جواب ایران بدهند واگر این اشتباه تکرار کنند گور خودشون با دست های خودشون کندن ،و اروپا و آمریکا به روشنی میدونن. که سطح نظام و قدرت نظامی ایران در چه سطحی هست و اسراییل در چه سطحی،به همین حمله ایران به اسراییل نگاه کنید چند کشور اومدن به کمک اسراییل تا ضربه کمتری بخوره ولی باز هم نتونستن جلوی ضربه ایرانی که فقط قصدش بازدارنده کی بوده بگیرند

  • حسنک

    خطاب به "رهگذر" و دیگر سلطنت باختگان سبک مغز؛ رسانه ی مستقل :زمانه"، رسانه ای جنبشی است که پیگیرانه و روزمره درگیر پوشش و توانمند نمودن جنبش های معاصر اجتماعی در وطن است، و دقیقا بدین دلیل از اعتبار، احترام و نفوذ قابل توجهی برخوردار است. سلطنت باختگان سترون فاشیست هیچگاه توانایی درک و فهم چنین پدیده ای را ندارند و نخواهند داشت، چون مشتی بازندگان پلشت فاشیست بیش نیستند.

  • رهگذر

    اگر اینقدر که به کوبیدن جریان‌های دیگر اهمیت می‌دهید اندکی برای این نظرخاهی وقت می‌گذاشتید، خروجی بسیار بهتری نمایان می‌شد. خودتان یکبار انجامش دهید و ببینید چه حسی به مخاطب می‌دهد.