ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در شهرهای خلیج فارس و دریای عمان ادامه دارد ـ راه‌های ارتباطی صدها شهر و روستا در سیستان و بلوچستان بسته شد

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان می‌گوید راه ارتباطی دست‌کم ۳۰۰ روستا، ۱۲ مسیر فرعی و یک مسیر اصلی در جنوب استان بسته و ارتباط مخابراتی ۶۰ روستا نیز قطع شده است.

دو روز بارندگی شدید و سیل در سیستان و بلوچستان تاکنون راه ارتباطی دست‌کم ۳۰۰ روستا، ۱۲ مسیر فرعی و یک مسیر اصلی در جنوب این استان را مسدود کرده است.

مجید محبی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، چهارشنبه ۲۹ فروردین در این رابطه گفت که چون بارندگی‌های دو روز اخیر فراتر از حد پیش‌بینی بوده است، علاوه بر بسته‌شدن مسیرهای ارتباطی، ارتباط مخابراتی ۶۰ روستای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری آنها قطع شده است.

محبی افزود که روز سه‌شنبه از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلی‌متر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین افزود چهارشنبه فعالیت سامانه‌ی بارشی در نیمه‌ی جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل سیستان و بلوچستان تشدید شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

رسانه‌های بلوچ تصویر دقیق‌تری از نتایج و آسیب‌های سیلاب ارائه می‌کنند.

به گزارش «کمپین فعالین بلوچ»، سیلاب منجر به مسدود شدن محور ارتباطی ۲۵ روستا در بخش «جلگه چاه هاشم» در شهرستان دلگان در غرب استان شده است.

پیش از آن، محور ارتباطی دلگان به بمپور در مرکز استان و محور دهلگان به زِهكَلوت در شهرستان جازموریان در جنوب شرق استان کرمان مسدود شده بودند.

به گفته‌ی حجت بامری، سرپرست راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای دلگان بر اثر بارش‌های این چند روز در ارتفاعات فنوج در جنوب غرب سیستان و بلوچستان، رودهای محلی طغیان کرده‌اند که به بسته‌شدن محورهای ارتباطی انجامیده است.

آب خیابان‌ها و معابر شهرستان ایرانشهر در غرب و مرکز استان را نیز گرفته است. آب سد خاکی ساردان نزدیک روستای سرایدان در شمال شرق ایرانشهر سرریز شد.

در شرق و جنوب شرق استان نیز مسیر کستگ و زردبن از توابع بخش پیشین در شهرستان راسک به شهر و مرکز این شهرستان مسدود شده‌اند.

به نوشته‌ی کمپین فعالین بلوچ، این مسیر پیش‌تر نیز در سیل اسفند ۱۴۰۲ تخریب شده بود.

مسیر شهرستان‌های سراوان به گلشن در شرق استان نیز به خاطر بارندگی مسدود شده‌اند.

سیل معابر و خیابان‌های شهرهای چابهار و کنارک در جنوب استان را نیز مسدود کرده و به منازل مردم نیز وارد شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

تصاویری که دیگر رسانه‌ی بلوچ، «حال‌وش» منتشر کرده معابر شهری‌ای در چابهار را نشان می‌دهد که در نتیجه‌ی سیل تخریب و آسفالتشان کنده شده است.

سیل تیرهای چراغ برق در خیابان هیئت و فلکه‌ی زیباشهر چابهار را نیز شکسته است و در حالی که سیم‌های آن در حال جرقه‌زدن هستند و خطر برق‌گرفتگی شهروندان را تهدید می‌کند، هنوز اقدامی برای جمع‌کردن آن انجام نشده است. به گزارش حال‌وش، ساعت هفت صبح چهارشنبه یک شهروند بلوچ که سعی داشت سیم برق پاره‌شده را از آب بیرون بکشد دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

همچنین دو دستگاه اتوبوس مسافربری که از چابهار به سمت نیکشهر در جنوب شرق استان در حرکت بودند در فاصله‌ی چهل کیلومتری نیکشهر گرفتار سیلاب شدند. محور ارتباطی سرباز در مرکز استان به چابهار نیز مسدود شده است.

روز سه‌شنبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی از مرگ سه نفر و مصدومیت سه نفر دیگر بر اثر سیل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. هنوز آمار مستقلی درباره‌ی آسیب‌های جانی سیل در ایران وجود ندارد.

دامنه‌ی سیل به استان کرمان نیز کشیده شده است. سه‌شنبه مدیرکل مدیریت بحران این استان اعلام کرد که دستور تخلیه سه روستا در شهرستان جازموریان را صادر کرده است.

تصاویری که کمپین فعالین بلوچ منتشر کرده نشان می‌دهند که سیلاب به منازل برخی از روستاهای جازموریان و مزارع کشاورزان وارد شده و خسارات زیادی را به بار آورده است.

خبرگزاری فارس نیز از گم‌شدن سه دختر نوجوان در سیل شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان خبر داد. در حالی‌که اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی دولت در شهرهای سیل‌زده بسیار اندک بوده است، خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه پاسداران است، خانواده‌ی این سه دختر گمشده را مقصر خواند.

البته، بعد از ظهر چهارشنبه همان خبرگزاری از پیدا شدن این «سه دختر نوجوان» خبر داد. این در حالی است که شبکه‌ی شرق به نقل از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد که تاکنون یک نفر از «سه زن عشایرنشین» گمشده پیدا شده‌اند.

سیل در جغرافیای خلیج فارس و دریای عمان

بارندگی و سیل روزهای اخیر محدود به جنوب و جنوب شرقی ایران نبوده و بسیاری از شهرهای حوزه‌ی خلیج فارس و دریای عمان را درگیر کرده است.

به طور ویژه، امارات متحده‌ی عربی، بحرین و عمان گرفتار سیل شده‌اند.

مقام‌های عمانی تا صبح چهارشنبه جان‌باختن دست‌کم ۱۹ نفر از جمله یک نوزاد در نتیجه سیل را تأیید کردند. در بسیاری از مناطق این کشور، سطح بارندگی در فاصله‌ی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه تا ۲۳۰ میلی‌متر هم گزارش شده است.

سیل در عملکردهای روزمره‌ی شهر تجاری و ارتباطی دُبی نیز اختلال جدی ایجاد کرده است. دفتر رسانه‌ای دولت امارات متحده عربی نیز در پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس بارندگی اخیر را شدیدترین بارندگی این کشور در ۷۵ سال اخیر دانست.  

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صبح چهارشنبه مقام‌های فرودگاه دبی، بزرگ‌ترین شبکه‌ی ارتباط هوایی دنیا، فرود هواپیماها را متوقف و پس از دو ساعت به طور تدریجی از سر گرفتند. روز سه‌شنبه نیز این فرودگاه فعالیت‌هایش را به خاطر سیل و توفان تعلیق کرده بود.

این خبر با استفاده از اطلاعات جدید بروز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.