ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به فروش سهام در بورس اعتصاب کردند

صدها کارگر سنگ‌آهن بافق از ۲۸ فروردین دست به اعتصاب زدند. آنها خواستار پایبندی مالکان سهام شرکت به تعهداتشان نسبت به کارگران و شهر بافق هستند.

گزارش‌های تاییدنشده‌ای از پایان اعتصاب کارگران سنگ‌ آهن بافق در استان یزد پس از سه روز منتشر شده است. شورای تامین استان یزد به دنبال اعتصاب کارگران جلسه تشکیل داده بود.

صدها کارگر سنگ آهن بافق از ۲۸ فروردین دست به اعتصاب زدند تا به تصمیم مالکان برای فروش سهام در بورس، سرمایه‌گذاری‌نکردن مالکان شرکت و برنامه‌ریزی آنها برای اخراج کارگران اعتراض کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های استان یزد مهمترین مطالبه کارگران «بورسی نشدن» شرکت سنگ‌آهن بافق تا زمانی که صندوق حمایت از کارکنان فولاد به تعهداتش در قبال شهر بافق و کارگران عمل کند، است.

کارگران معترض مسیر تردد به معدن چغارت را مسدود کردند و دست از کار کشیدند.

آنها همچنین خواهان واگذاری حداقل ۱۵ درصد سهام ترجیحی سنگ آهن بافق به کارگران و اجرای تعهدات شرکت در دو صورتجلسه ۱۳۹۳ و ۱۴۰۰ هستند.

یکی دیگر از خواسته‌های کارگران توضیح مدیران شرکت در باره پایبند نبودن به میزان سرمایه‌گذاری تعهد شده است. مدیران شرکت تعهد کرده بودند پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند اما به گفته کارگران، شرکت در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

همزمان با اعتصاب کارگران شورای تامین استان یزد جلسه‌ای را تشکیل داد تا به گفته معاون امور اقتصادی استانداری این استان «مطالبات کارگران را بررسی کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان که به صدا و سیما جمهوری اسلامی وابسته است به به نقل از معاون استاندار یزد نوشت: «سهام ترجیحی کارگران سنگ آهن مرکزی مورد تأکید و از مطالبات استان از صندوق بازنشستگی فولاد کشور است».

او همچنین گفت: «قبل از اینکه سهامی در بورس عرضه شود، حق و حقوق کارگران و شهرستان، نحوه ورود به بورس، تخصیص ۲ درصد از فروش به بافق و سایر موارد مطرح شده در امیدنامه باید موردنظر قرار گیرد.»

«بافق فردا» نیز دوشنبه ۲۷ فروردین از جلسه ویژه نمایندگان فرمانداری، کارفرما و شورای اسلامی کار در محل فرمانداری بافق خبر داد. یکی از کارگران هم به این رسانه گفته بود بعد از این جلسه در گروه کارگری پیامی با مضمون «پیرو دستور مقامات امنیتی شهرستان تا اطلاع ثانوی فعالیت گروه محدود خواهد شد» منتشر شده است.

کارگران سنگ‌آهن بافق پیش از این نیز در چند مقطع دست به اعتصاب زده‌اند. در سال ۱۳۹۳ هنگامی که دولت تصمیم داشت بخشی از سهام این شرکت را واگذار کند، اعتراض از محل کار به خیابان‌های بافق کشیده شد تا در نهایت فروش سهام متوقف شد.

اسفند ۱۴۰۲ اما مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران از فراهم شدن پیش زمینه‌ها و توافق سهامداران برای «عرضه ۱۵ تا ۲۰ درصد سهام» در بورس خبر داد. صندوق کارکنان و بازنشستگی فولاد و شرکت توسعه فراگیر فولاد خوزستان از سهامداران عمده این شرکت با بیش از پنج هزار کارگر هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.