ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کار: حداقل دستمزد تغییر نخواهد کرد

وزیر کار برای توضیح در باره حداقل دستمزد به کمیسیون اجتماعی احضار شده بود. کارزار آنلاین استیضاح او را بیش از ۶۲ هزار نفر امضاء کرده‌اند.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای «شوراهای اسلامی کار» گفته بودند احتمال دارد مصوبه حداقل دستمزد بازنگری شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را تکذیب کرد.

صولت مرتضوی به خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران گفت: «آنچه درباره میزان دستمزد کارگران مصوب و ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.»

پیش از این روزنامه اعتماد از دعوت اعضای کارگری شورای عالی کار به جلسه برای جلوگیری از استیضاح وزیر کار خبر داده بود. علیرضا میرغفاری، عضو کارگری شورای عالی کار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به این روزنامه گفته بود که بدون دعوتنامه کتبی به یک جلسه فراخوانده شده است.

این جلسه پیش از آنکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توضیح در باره حداقل دستمزد به کمیسیون اجتماعی برود، تشکیل شد اما دستاوردی برای کارگران نداشت.

شورای عالی کار در آخرین روز اسفند ۱۴۰۲ بدون توافق با اعضای کارگری این شورا که از تشکل‌های کارگری دولتی هستند، حداقل دستمزد را هفت میلیون و ۱۸۲ هزار تومان تعیین کرد. با این تصمیم دستمزد ماهانه یک کارگر ساده مجرد ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان و کارگر ساده متاهل دارای یک فرزند ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان است.

اعضای کارگری شورای عالی کار گفته بودند که به نشانه اعتراض جلسه شورای عالی کار را ترک کردند و مصوبه حداقل دستمزد را امضاء نکردند. آنها خواهان افزایش حداقل دستمزد به ۱۵ میلیون تومان بودند.

پس از تعیین حداقل دستمزد گروهی از فعالان کارگری خواستار استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند. درخواست استیضاح صولت مرتضوی در سایت کارزار را بیش از ۶۰ هزار تن امضاء کردند. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به دنبال این کارزار گفته بودند پس از پایان تعطیلات نوروزی از وزیر کار در باره حداقل دستمزد سوال خواهند کرد.

حداقل دستمزد کارگران به گفته فعالان کارگری و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی نیمی از هزینه معیشت کارگران را پوشش نمی‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.