ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکومت ایران در ماه گذشته دست‌کم ۲۰ زندانی را اعدام کرد

شمار اعدام‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای در ایران افزایش یافته است. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت حقوق بشر ایران در فروردین ۱۴۰۳ را «تکان‌دهنده» توصیف کرده است.

ماشین کُشتار حکومت ایران هم‌چنان جان زندانیان محکوم به اعدام به ویژه زندانیان با جرایم مواد مخدر را می‌گیرد.
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با بی‌توجهی کامل به درخواست‌های رسمی نهادهای بین‌المللی هم‌چنان به کشتن زندانیان با جرایم مختلف ادامه می‌دهد.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در گزارش ماهانه خود بر میزان بالای حکم غیرانسانی اعدام‌ در ایران، در فروردین امسال خبر داده است.

هرانا، وضعیت حقوق بشر در ایران برای فروردین ۱۴۰۳ را «تکان‌دهنده» و «نگران‌کننده» توصیف کرده و آورده است که این نهاد حقوق بشری، «شاهد شواهدی مبنی بر نقض گسترده حقوق بشر، از جمله اعدام‌های بی‌دادرسی» بوده است.
بر اساس گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکومت ایران در ماه گذشته، دست‌کم ۲۰ زندانی را در زندان‌های مختلف کشور اعدام کرده است.


گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشر حاکی از آن‌اند که اعدام‌ها در ایران در سال گذشته میلادی افزایش داشته است.
پیش‌تر نیز سازمان عفو بین الملل در گزارشی از افزایش «هولناک» اعدام‌ها در ایران به عنوان «روشی برای ایجاد رعب و وحشت و تثبیت قدرت توسط حکومت» انتقاد کرده بود.


عفو بین‌الملل نوشته بود که «زندان های ایران به محل کشتارهای جمعی تبدیل شده است.»

این سازمان هم‌چنین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، دستکم ۸۵۳ نفر در زندان های ایران اعدام شده‌اند که حداقل ۴۸۱ مورد مربوط به جرائم مواد مخدر بوده است.

این میزان «بالاترین آمار اعدام‌های صورت‌گرفته در زندان‌های ایران طی هشت سال اخیر است.»

این گروه مستقر در لندن در گزارش‌اش اعلام کرد که برای جلوگیری از افزایش اعدام‌ها «به اقدامات بین‌المللی قوی‌تر نیاز است، در غیر این صورت هزاران نفر در سال‌های آینده به دار آویخته خواهند شد.»

اخیراً سازمان حقوق بشر ایران متسقر در نروژ هم گزارش کرده بود که اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند، در چهار سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند.

براساس آمار این سازمان، در سال ۲۰۲۳ میلادی دست‌کم ۴۷۱ نفر با این اتهامات در زندان‌های ایران اعدام شدند که نسبت به سال پیش از آن ۸۴ درصد افزایش داشته است.

پیش از این نیز، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش کرده بود در سال ۱۴۰۲، دست‌کم ۷۶۷ نفر از جمله ۲۱ زن و دو کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم هفت نفر در ملاء عام به اجرا درآمده است.

با وجود همه فشارهای بین‌المللی به جمهوری اسلامی برای توقف ماشین کشتار خود در زندان‌ها، مسئولان حکومتی همچنان به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی می‌کنند و پاسخگو نیستند. آن‌ها هنوز هم اجازه نداده‌اند که گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران به کشور سفر کند و هر گزارش منتشرشده از وضعیت اسفناک حقوق بشر در ایران را با «انگیزه سیاسی» و کار «دشمن» می‌دانند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.