ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزاد مرادی‌نیا؛ فعال باسابقه‌ی کارگری که در قیام ژینا چشم‌اش را از دست داد

گفت‌و‌گو با فرزاد مرادی‌نیا

فرزاد مرادی‌نیا پیش از آنکه در جریان قیام ژینا چشم‌اش را از دست بدهد، به دلیل فعالیت‌های کارگری‌اش زندانی و شکنجه شده بود. گفت‌و‌گوی روناک فرجی با او را می‌شنویم.

فرزاد مرادی‌نیا، ۳۷ ساله و اهل ⁧سنندج،⁩ یکی از اعضای «کمیته‌‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» بود و از سال ۹۲ به دلیل فعالیت‌ها و عضویتش در این کمیته بازداشت، حبس و شکنجه شد.

مرادی‌نیا ۱۶مهر ۱۴۰۱ در سنندج در جریان قیام ژینا با شلیک گلوله مأموران امنیتی یک چشم‌اش را از دست داد و شنوایی‌اش نیز دچار اختلال شد.

حال فرزاد مرادی‌نیا با وجود تمام آسیب‌های روحی و جسمی خارج از ایران است و همچنان برای بقا و مبارزه علیه استبداد می‌کوشد. او می‌گوید: «مبارزه ادامه دارد».

آن‌چه که در ادامه می‌شنوید، گفت‌و‌گوی روناک فرجی با فرزاد مرادی‌نیا است.

در ساوند کلاود بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فرزاد مرادی‌نیا کیست؟

فرزاد مرادی‌نیا، عضو «کمیته‌‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری»، سال ۹۲ به علت فعالیت‌های سیاسی و کارگری در کرج دستگیر وحدود ۳۶ روز بازداشت و شکنجه شد.

‏بعد از آزادی موقت، مأموران وزارت اطلاعات مرادی‌نیا را در سال ۹۳ دستگیر و مدت ۲۹ روز در بازداشتگاه تحت شکنجه قرار دادند. او در نهایت در سال ۹۳ به سه سال زندان محکوم و بعد از گذراندن ۱۳ماه با آزادی مشروط و با احتساب ۵سال تعلیقی آزاد شد.

‏مرادی‌نیا در زندان به زخم‌روده مبتلا شد که ناشی از شکنجه‌های دوران بازداشت بود و  در نهایت به‌دلیل وخامت حال دست به اعتصاب خشک زد. بعد از چهار روز اعتصاب و خونریزی‌های شدید، موافقت کردند تا با هزینه‌ی خودش به بیمارستان فرستاده و جراحی شود.

مرادی‌نیا ‏بعداز جراحی و انتقال مجدد به زندان، بعد از گذراندن ۱۳ ماه با آزادی مشروط از زندان بیرون آمد.

او در اعتراضات سراسری در سال‌های ۹۶ وآبان ۹۸ حضور چشمگیر داشت و بارها توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم و بازداشت و پرونده‌سازی متعدد قرار گرفت و نهایتا در قیام ⁧زن، زندگی، آزادی در ۱۶مهر ۱۴۰۱ در سنندج با اصابت گلوله از فاصله‌ی نزدیک به صورت و چشمش آسیب شدیدی دید و ‏بیناییش را از دست داد و شنوایی‌اش نیز دچار اختلال شد.

مدارک پزشکی درباره اصابت گلوله به صورت مرادی‌نیا
مدارک پزشکی درباره اصابت گلوله به صورت مرادی‌نیا
مدارک پزشکی درباره اصابت گلوله به صورت مرادی‌نیا
پایین و بالا بگیرید و بکشید

در همین صفحه بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.