ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کرده‌ایم - یک مقام مصری: چیز جدیدی ندارد

آمریکا می‌گوید تحرک جدیدی برای دستیابی به یک آتش‌بس موقت ایجاد شده است. یک مقام مصری روز جمعه به اسرائیل رفت تا تل‌آویو را به بازگشت به مذاکره فرابخواند. با این حال هر دو طرف جنگ شرایطی برای آتش‌بس دارند که دستیابی به آن را دشوار می‌کند.

معاون رئیس گروه شبه‌نظامی حماس در نوار غزه گفت که آن‌ها در روز شنبه ۸ اردیبهشت، ۲۷ آوریل، پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهاد آتش‌بس خود را دریافت کرده‌اند و قبل از ارائه جواب، آن را بررسی خواهند کرد.

خلیل الحیه که در حال حاضر در قطر مستقر است، در بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای حماس منتشر کرد، گفت:

حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر صهیونیستی به پیشنهادی که در ۱۳ آوریل به میانجیگران مصر و قطر ارائه شد، دریافت کرد.

پس از بیش از شش ماه جنگ و حملات بی‌امان اسرائیل به غزه و یورش مداوم به کرانه باختری، مذاکرات برای برقراری آتش‌بس همچنان در بن‌بست مانده است. هر دو طرف درگیری می‌گویند خواسته‌های حداکثری طرف مقابل مانع دستیابی به توافق آتش‌بس است. اسرائیل می‌گوید آتش‌بس منوط به نابودی حماس در نوار غزه است و حماس می‌گوید شرط برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها خروج کامل اسرائیل از نوار غزه است.

یک مقام مصری گفت که یک هیئت از این کشور روز جمعه برای گفتگو با مقامات اسرائیلی از اسرائیل بازدید کرد و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به درگیری و بازگرداندن گروگان‌های باقی مانده در زمان یورش جنگجویان حماس به شهرهای اسرائیل در ۷ اکتبر بود.

این مقام که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که اسرائیل هیچ پیشنهاد جدیدی برای ارائه ندارد، اگرچه مایل است به جای ۴۰ گروگان مورد بحث، آتش بس محدودی را در نظر بگیرد که طی آن ۳۳ گروگان توسط حماس آزاد شوند.

روز پنجشنبه، ایالات متحده و ۱۷ کشور دیگر از حماس درخواست کردند تا همه گروگان‌های خود را به عنوان راهی برای پایان دادن به بحران آزاد کند.

حماس متعهد شده است که در برابر فشارهای بین المللی تسلیم نشود، اما در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که «برای بررسی هر ایده یا پیشنهادی که نیازها و حقوق مردم ما را در نظر بگیرد، آماده است.»

با این حال، حماس به خواسته‌های اصلی خود که اسرائیل آن‌ها را رد کرده، پایبند است و از بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به دلیل عدم درخواست آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه انتقاد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ و بازگرداندن گروگان‌های باقی مانده دیده است.

اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی، گزارش داد که اسرائیل روز جمعه به میانجیگران مصری گفت که آماده است قبل از تهاجم به رفح، آخرین پناهگاه برای حدود یک میلیون آواره از دیگر مناطق غزه، به مذاکرات «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق با حماس را بدهد.

در همین حال، در رفح، مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای دست کم پنج نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

جنگجویان حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل یورش بردند و ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۳ نفر را اسیر کردند. پس از آن اسرائیل متعهد شد که حماس را نابود کند. جنگی که از آن روز آغاز شده تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و صدها هزار نفر را آواره کرده است. با این حال همچنان هم چشم‌اندازی برای پایان دادن به حملات اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی و توقف کشتار وجود ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    مصر هم قبل از اینکه کاری برای مردم بیدفاع انجام دهد بدنبال نگه داشتن حماس در غزه و استفاده از امتیازات وساطت هست. چندی قبل هم خسارات وارده را ارزیابی کرده بود و یک عدد بالای میلیاردی را برای بازسازی داده بود. لابد چون مرز غزه با مصر هست خودش را مستحق کرده بود. دنبال زدن کلاهی برای خود از نمد غزه هست