ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعلیق«الجزیره» در اسرائیل؛ پلیس به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره یورش برد

الجزیره اقدام دولت اسرائیل برای تعطیلی دفترش را «اقدام مجرمانه» خواند که به قصد «پنهان کردن حقیقت» انجام شده است.

وزیر ارتباطات اسرائیل در عصر ۱۶ اردیبهشت/ ۵ اردیبهشت تعطیلی دفتر الجزیره به دست پلیس را تایید کرد و گفت که ساختمان و تجهیزات آن در اختیار پلیس قرار گرفته است.

تعطیلی دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره تصمیم هیئت وزیران و پارلمان اسرائیل است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از حمله پلیس به ساختمان الجزیره در بیت‌المقدس، گفته بود که فعالیت این شبکه را تعلیق می‌کند.

دولت اسرائیل از زمان آغاز حمله به غزه به رسانه‌ها و خبرنگاران اجازه نمی‌دهد به غزه وارد شوند و شبکه تلویزیونی الجزیره را به نزدیکی به حماس متهم کرده است.

شبکه الجزیره حمله پلیس و تعلیق فعالیتش در اسرائیل را «اقدام مجرمانه» خواند که به منظور «پنهان کردن حقیقت» انجام می‌شود.

انجمن حقوق مدنی اسرائیل هم در یک بیانیه گفت درخواستی را برای توقف حکم تعلیق فعالیت الجزیره را به دادگاه عالی اسرائیل ارائه داده است. این انجمن «قانون الجزیره» را موجب «نقض آزادی بیان و مطبوعات» دانست و گفت این قانون شهروندان را از دریافت اطلاعات از کانال‌های غیر از روایت رسمی اسرائیل محروم می‌کند.

نتانیاهو در توضیح تعلیق شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که بر اساس قانون مصوب پارلمان این تصمیم گرفته شده است.

کنست پیش از این به دولت اجازه داده بود شبکه‌های خبری خارجی را که «تهدید امنیت ملی» به شمار می‌روند، در زمان جنگ غزه «موقت تعطیل کند».

شبکه خبری الجزیره از محدود رسانه‌هایی است که از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه خبرنگاران آن در غزه حضور دارند.

از زمان آغاز جنگ در غزه ۱۴۱ خبرنگار کشته شدند. دفتر امور رسانه غزه همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات شمار روزنامه‌نگاران بازداشت شده از شروع جنگ را ۲۰ نفر گزارش کرد.

اسرائیل بر اساس آخرین گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز در رتبه ۱۱۰ آزادی رسانه قرار دارد. پیش از این اسرائیل دفتر الجزیره در غزه را هدف قرار داده و حداقل یکی از خبرنگاران آن به نام شیرین ابوعقله را در حمله به اردوگاه جنین کشته بود. نتانیاهو در سال ۲۰۱۷ نیز خواستار تعطیلی دفتر این شبکه خبری قطری شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.