ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: اقتدار و حرمت مجلس باید بازگردانده شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران

حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران در دیدار روز یکشنبه، بیست و سوم تیر ماه جاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که در سال‌های اخیر به مجلس "بی‌حرمتی" شده و "حرمت و اقتدار" مجلس باید بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روحانی با بیان اینکه منافع اقتدار مجلس بیشتر از خود مجلس برای دولت است، اضافه کرد: "قانون مجلس، نظارت مجلس، نقد مجلس، سوال مجلس و حتی اگر لازم بود استیضاح مجلس را بر دیده منت می‌گذاریم."

او با تاکید بر اینکه قانون‌گذاری مجلس پس از تایید شورای نگهبان برای دولت آینده :لازم التباع" است، ادامه داد: " طبق قانون اساسی، قانونگذار به عهده مجلس است و دولت نمی‌تواند به بهانه برنامه، مصوبات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های قانونی را تدوین کند. بلکه این کار برعهده مجلس است."

رئیس جمهوری منتخب ایران بخشی از شرایط "سخت و پیچیده" کنونی این کشور را ناشی از "عملکرد داخلی" دانست و گفت: "دولت آینده نه فکر تقابل با مجلس است و نه در فکر اینکه مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد و نه در فکر آن است که در اجرای قانون و برای فاصله گرفتن از اجرای قانون بهانه‌تراشی کند."

ایران بیشترین تورم در منطقه را دارد

به گفته او در حال حاضر برای اولین بار پس از دوران جنگ ایران و عراق، رشد اقتصادی ایران برای دو سال متوالی منفی است و ایران با بیشترین تورم در منطقه و شاید در جهان روبرو است.

حسن روحانی رشد تورم را چهل‌و دو درصد اعلام کرد و افزود: "طبق محاسبات اگر روند به این شکل ادامه یابد، در چهار سال آینده بین چهار تا پنج میلیون جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار خواهیم داشت."

یازدهمین رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه "درشت سخن گفتن در برابر دشمن" راه حل نیست، گفت: "سخن گفتن و فریاد زدن گاهی ممکن است زیبا باشد اما حتما کافی نیست. اگر دولت و مجلس برای سهم مشکلات داخلی و مسائل جهانی به نظر واحد برسند، کار بسیار ساده خواهد شد."

دولت آینده نه فکر تقابل با مجلس است و نه در فکر اینکه مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد و نه در فکر آن است که در اجرای قانون و برای فاصله گرفتن از اجرای قانون بهانه‌تراشی کند

حسن روحانی در رابطه با برنامه‌های دولت جدید برای تعیین کابینه و اداره کشور گفت که چهار کارگروه اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده و زیر نظر این چهار کمیته بیست کارگروه مشغول به کار هستند.

او همچنین اعلام کرد که ازپانصد نفر از "صاحبنظران و شخصیت‌های فرهیخته، دانشگاهی، با سابقه کار اجرایی یا قانونگذاری و بسیاری از تشکل‌های مردمی" برای بررسی اوضاع کشور کمک خواسته شده است.

رئیس جمهوری جدید ایران با اشاره به این که از مسئولان فعلی اجرایی نیز در رابطه با ارزیابی وضعیت کشور کمک گرفته شده، گفت: " نتیجه عملی و گزارشات کارگروه‌ها و مسوولان فاصله زیادی با یکدیگر داشت. کارگروه‌ها وضع کشور را به گونه‌ای دیگر و آمار و ارقامی تشریح می‌کردند و مسوولان فعلی گزارشات کتبی و شفاهی با آمار دیگری می‌دهند که با یکدیگر تفاوت دارد."

فاصله منابع یارانه با هزینه یارانه نقدی
او همچنین در رابطه با طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت که منابع یارانه با هزینه یارانه نقدی فاصله دارد و راهکار پیشنهادی مجلس مبنی بر قیمت‌گذاری جدید حامل‌های انرژی اجرا نشده است.
حسن روحانی ادامه داد: "فعلا برای صرف منابع هزینه‌ای حرکت‌های سریعی انجام می‌شود و برای تامین منابع درآمدی قدمی برداشته نمی‌شود."

وضعیت بودجه یکی دیگر از موارد مورد اشاره حسن روحانی بود و به گفته او: "بودجه مصوب امسال با واقعیت اجرایی فاصله دارد. فاصله زیاد خواهد بود." رئیس جمهوری منتخب ایران همچنین گفت که بودجه سال گذشته هم چنین مشکلی را داشت و در بودجه امسال این مشکل بیشتر خواهد بود.

علی یونسی، علی ربیعی، محمدرضا نوبخت، محمد شریعتمداری، علی اکبر ترکان و حسین فریدون در دیدار حسن روحانی با نمایندگان مجلس همراه او بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • dara

    به گزارش ایسنا، اسماعیل آرمون، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان درباره ضرب و شتم چندی پیش مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت. وی با بیان اینکه این نماینده پس از این اقدام ناشایست آن را در منطقه به عنوان دفاع از مردم تالش اعلام کرده است!!

  • faryad

    مجلس بع بع از عوامل اصلی افتضاح موجود است.  حرمت چی برگردانده شود؟

  • Samad

    و نام واقعی «فریدون» هم باید به این «روحانی» مصلحتی باز گردانده شود.