ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله محیط زیست: گسترش ابعاد بحران دریاچه ارومیه

اعلام وضعیت جدید دریاچه ارومیه، ابعاد تازه‌تری از یک فاجعه زیست محیطی را آشکار کرده است. به اعتقاد برخی کارشناسان تاثیرات این اتفاق می‌تواند فراتر از مرزهای ایران باشد.

اعلام وضعیت جدید دریاچه ارومیه، در شمال‌غرب ایران، ابعاد تازه‌تری از یک فاجعه زیست محیطی را آشکار کرده است. به اعتقاد برخی کارشناسان تاثیرات این اتفاق می‌تواند فراتر از مرزهای ایران باشد. نتایج بررسی‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از هفتاد درصد از مساحت آبی دریاچه ارومیه کاسته شده است.

به گفته حسن عباس‌نژاد، مدیرکل محیط زیست این استان، با انجام گشت‌های هوایی برفراز این دریاچه مشخص شد که تمام جزیره‌های آن اکنون از طریق خشکی به یکدیگر متصل هستند و دیگر در میان آب قرار ندارند. آخرین وضعیت این دریاچه آب شور با بیش از سه ساعت پرواز بر فراز آن و با حضور کارشناسان محیط زیست و مسئولان استان آذربایجان غربی بررسی شده است. بی‌توجهی به وضعیت دریاچه ارومیه و تخصیص ندادن منابع لازم برای مقابله با این بحران جدی زیست محیطی، بار دیگر موجب اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.