ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقيت اعتراضات جمعی کارگران فولاد زاگرس

کارگران اخراج شده کارخانه فولاد زاگرس کردستان سرانجام پس از چند هفته اعتراض جمعی، موفق شدند به خواسته‌های خود دست يابند.

سرانجام اعتراضات چند هفته‌ای کارگران فولاد زاگرس به ثمر نشست؛ حکم اخراج آنان لغو شد و حقوق معوقه آنان ظرف ۱۵ روز پرداخت خواهد شد.

کارگران معترض خواستار بازگشایی کارخانه و پرداخت سه ماه دستمزد معوقه و حق بیمه بودند

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، روز گذشته در جريان دومين سفر کارگران اخراجی کارخانه فولاد زاگرس به تهران، کميسيون اصل ۹۰ با حضور نمايندگان کارگران و کارفرما به همراه نمايندگانی از سهامداران اين کارخانه تشکيل جلسه داد.

زاهد ربيعی، نماينده کارگران در اين جلسه، گفت: "در جلسه ديروز مصوب شد تمامی ۲۳۵ کارگر اخراج‌شده به کار خود بازگردند و کارفرما حق قطع رابطه کاری اين کارگران با کارخانه را ندارد."

ربيعی افزود: "همچنين تکليف شد کارخانه به سرمايه‌گذاری که صلاحيت مديريت کارخانه را داشته باشد واگذار شود و هر سرمايه‌داری که کارخانه را تحويل گرفت، برای ادامه توليد از نيروهای فعلی استفاده کند و حق اخراج کارگران را ندارد."

به‌گفته اين نماينده کارگران کارفرما در جلسه ديروز متعهد شد تا يافتن سرمايه‌گذار جديد با استفاده از امکانات شورای ويژه‌ای بنام شاک که از کارگران واحد‌های بحران‌زده حمايت می‌کند، مقرری بيکاری کارگران را پرداخت کند تا ارتباط کارگران با کارخانه تداوم داشته باشد.

کارفرما همچنين تعهد داده است معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا ۱۵ روز آينده پرداخت کند.

روز گذشته حدود ۲۰۰ نفر از کارگران فولاد زاگرس کردستان برای پی‌گیری مطالبات خود بار دیگر به تهران بازگشته و مقابل مجلس تجمع کردند.

۲۳۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه، اخراج شده‌اند.

 آن‌ها در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان تجمع کردند و سپس برای پی‌گیری خواسته‌های خود در روز ۲۴ تیرماه به‌مدت سه روز در خیابان پاستور و مقابل مجلس در تهران به اعتراضات خود ادامه دادند.

پس از این‌که از ورود نمایندگان کارگران به ساختمان مجلس جلوگیری شد، سفر اعتراضی آنان به تهران بدون دریافت پاسخ روشنی از سوی مسئولان، در روز ۲۶ تیرماه پایان یافت.

کارگران اخراجی پس از بازگشت از تهران، روز ۲۷ تیرماه مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض خواستار بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود، شامل سه ماه دستمزد و حق بیمه بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.