ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"مقامات قضائی تبريز مسئول جان پنج فعال آذربايجانی هستند"

 سازمان عدالت برای ایران در

 سازمان عدالت برای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، مسئولان قضایی تبریز مسئول جان و سلامت پنج فعال آذربایجانی هستند که از ۲۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بر اساس گزارش این سازمان، لطیف حسنی، آیت مهرعلی‌بیگلو، محمود فضلی، شهرام رادمهر و بهبود قلی‌زاده "در اعتراض به نداشتن مرخصی از زمان بازداشت، نبود امکان درمان و استفاده از مرخصی درمانی و عدم رسیدگی به درخواست قانونی رسیدگی مجدد (اعداده دادرسی) دست  به اعتصاب غدا زده‌اند."

به گفته عدالت برای ایران، خانواده پنج زندانی سیاسی روز گذشته نهم تیرماه (۳۰ ژوئيه) پس از ۱۹ روز موفق به ملاقات کابینی با آنان شده‌اند.

طبق اطلاعیه این سازمان مدافع حقوق بشر، وخامت حال آن‌ها پس از ۱۹ روز اعتصاب غذا نگران‌کننده‌ بوده تا حدی که دو نفر از آن‌ها به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شده‌اند.

گفته می‌شود، این پنج زندانی سیاسی پس از اعتصاب غذا و بدون اطلاع قبلی به تهران و سپس به زندان گوهردشت منتقل شده‌اند.

سازمان عدالت برای ایران تأکید کرده‌ است: "مقامات قضایی یاد شده نه تنها مسئول جان و سلامت پنج فعال هویت‌طلب آذربایجانی هستند بلکه باید به دلیل بازداشت خودسرانه، اعمال شکنجه، عدم رعایت قوانین دادرسی منصفانه و تعهدات بین‌المللی این کشور و صدور احکام حبس طولانی مدت برای فعالیت‌های سیاسی و مدنی مسالمت‌جویانه، مورد پاسخگویی قرار گیرند."

 در اردیبهشت ۱۳۹۲، شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، هر کدام از این پنج فعالان سیاسی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل یک گروه غیرقانونی به ۹ سال حبس محکوم کرد.

 حکم آنان در روزهای آخر خردادماه عیناً از سوی دادگاه تجدید نظر استان مورد تائید قرار گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    از جان مردم ایران چه میخواهید از قوم مغولان بدتر.     

  • وحید

    ممنون از اطلاع رسانی خوبتون زنده باد حرکت بیداری ملی ازربایجان یاشاسین گاموح