ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران طی حکمی که از سوی رئیس دفتر رهبر ایران قرائت شد، حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری ایران تایید کرد.

آیت‌الله خامنه‌‌ای روز شنبه، دوازدهم مرداد ماه طی مراسمی که در"حسینیه امام خمینی" برگزار شد، به طور رسمی حکم ریاست جمهوری حسن روحانی را تایید کرد.

حسن روحانی در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهوری ایران  خواستار کنار گذاشتن "کینه‌ها" و بازگشت  همه "دلسوزان و کارشناسان" شد و گفت: "از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان منتقدان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است."

 او  با اشاره به اینکه باید معیشت مردم را بهبود داد، افزود: "جهتگیری دولت نجات اقتصاد ایران خواهد بود و به موازات آن گام‌های جدیدی در عرصه بین‌الملل بر مبنای منافع ملی برخواهد داشت."

هفتمین رئیس جمهوری ایران گفت: "انتخابات خرداد ۹۲ گرچه با تردید بخشی از جامعه آغاز شد اما با تایید و استقبال عموم جامعه به پایان رسید و نتیجه آن برای بسیاری غافل‌گیر کننده بود."

به گفته او: "این انتخابات نشانگر بلوغ نظام و بازسازی هرچه بیشتر اعتماد بین حاکمیت و مردم شد."

حسن روحانی ادامه داد: " همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن قدم نهادند. این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود چه اینکه مردم ایران شخصی را به عنوان رئیس جمهور خود برگزیدند که سالها در مسئولیت‌های خطیر نظام انجام وظیفه کرده بود."

روحانی با بیان اینکه حداقل انتظارات مردم از دولت جدید ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه‌ها و رفع تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن مواجه است، ادامه داد: "من توانمندی دولت را در تقویت پایگاه اجتماعی آن و پایبندی اش با پیمانی که با مردم بسته می دانم. این دولت بر عهد خود بر شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین و تحقق احکام نورانی اسلام وفادار خواهد بود. من با حمایت مردمی پا به عرصه مسئولیت نهادم که خواهان تغییر و بهبود معیشت و منزلت خود هستند. مردمی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از فقر و فساد به دور باشند. مردمی که می خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند."

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه جامعه ما باید ساز و کارهای گفتگو و حق دانستن را به کار ببندد، استقرار امید و اعتماد مردم را کلید حل مشکلات کشور عنوان کرد.

به گفته او " کشور به عزم ملی به دور شدن از افراط در مدیریت و تمرکز بر حاکمیت قانون نیاز دارد."

روحانی با تاکید بر اینکه خود را موظف به پیگیری اعتدال در برنامه‎های دولت می داند گفت که  اعتدال به معنی عدول از آرمان های اسلامی نیست.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی گفت: " پایبندی و تقید دینی مردم را به پای صندوق های رای می‌کشاند و این از خصوصیات مردم سالاری دینی است."

او با بیان اینکه نظر رئیس جمهوری در برخورد حکمت‌آمیز با مسایل بین‌الملی را تایید می‌کند، ادامه داد: "ما باید حتما در مسایل بین‌المللی برخورد حکمت آمیز و عاقلانه داشت باشیم البته ما دشمنانی داریم که زبان عقلایی خیلی سرشان نمی شود."

به گفته او: "جبهه دشمنان برخوردهای خصمانه ای دارد. رئیس جمهور به تحریم های دشمنان و در راس آنها آمریکا اشاره کردند. این فشارها درست است که برای مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما تجربه های با ارزشی هم در اختیار مردم و مسئولان می گذارد. درس بزرگی که از این فشارها دریافت کردیم این است که باید هرچه می توانیم به استحکام ساخت درونی اقتدار ملی بپردازیم و در درون خود را محکم کنیم و دل به بیرون نبندیم."

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه نظر رئیس جمهوری در برخورد حکمت‌آمیز با مسایل بین‌الملی را تایید می‌کند، گفت: "ما باید حتما در مسایل بین‌المللی برخورد حکمت‌آمیز و عاقلانه داشت باشیم البته ما دشمنانی داریم که زبان عقلایی خیلی سرشان نمی شود."

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مردم را به بردباری و مسئولان را به شکیبایی و حوصله توصیه کرد و گفت: "نباید توقع داشت که مشکلاتی که بر سر راه مردم در زمینه اقتصادی و حوزه‌های دیگر وجود دارد در مدت کوتاهی برطرف شود."

رهبر جمهوری اسلامی ایران افزود: " از همه جریان های گوناگون سیاسی درخواست می کنم و اصرار دارم و همچنین از همه شخصیت‌های دارای نفوذ و حوزه تاثیر گزاری در میان مردم درخواست می کنم که به رئیس جمهور و دولت برای انجام وظایف شان کمک کنند."

در این مراسم، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه داد و حکم تنفیذ حسن روحانی از سوی محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران در این مراسم علاوه بر حسن روحانی، روسای قوای مقننه، قضاییه و مجریه (رییس دولت دهم)، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعدادی از اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی،‌ جمعی از مدیران و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و شماری از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حضور داشتند.

محمدرضا عارف، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی، نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از جمله حاضرین در این برنامه بودند. محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران در این مراسم حضور نداشت.

بر اساس قوانین ایران پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، حکم ریاست جمهوری او باید در مراسم تنفیذ به تایید رهبر جمهوری اسلامی ایران برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • behrooz

    بوسه بر شانۀ ضحاک؟!

  • Majid

    و این پیشینیان دقیقآ کیان؟

  • Samad

    حسن روحانی: “از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان منتقدان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.” خوب گوش کن حسن فریدون خان: شما در زمان پیشینیان خود و در زمانیکه در صدر مقامهای مختلف بودی نه کور بودی و نه کر و نه لال. در مجمع تشخیص مصلحت هم همینطور. ولی مصلحت شخصی و مصلحت نظام را به مصالح و منافع ملی ارجحیت دادی. پس از خداوند متعال طلب بخشش کن که در روز قیامت شاید پیشانی سیاه از آب در نیایی. عجله کن که خداوند را نتوان فریباند. و فراموش نکن که استبداد رای الهی در مورد یک یک ما رد و برگرد ندارد و اینکه تغییر اسم و یا تغییر جامه و لباس تغییری در آن ایجاد نمیکند که خالق حق به درون و برون مخلوقاتش آگاهی کامل دارد.