ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه فرهنگستان علوم به روحانی: به فضای امنيتی دانشگاه‌ها پايان دهيد

فرهنگستان علوم ايران در نامه‌ای

فرهنگستان علوم ايران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئيس‌جمهور اين کشور خواستار پايان بخشيدن به شرايط بحرانی و فضای امنيتی دانشگاه‌ها شد.

به گزارش تارنمای فرارو، در اين نامه فرهنگستان علوم نظرها و پيشنهادهای اصلاحی خود را در مورد آموزش عالی و نظام دانشگاهی کشور به صورت خلاصه به روحانی ارائه کرده است.

فرهنگستان علوم ضمن تأکيد بر استقلال دانشگاه‌ها و وزارت علوم، وضعيت کنونی آموزش عالی در ايران را بحرانی خوانده و اعلام کرده است: "نخستين گام برای تحقق اين مهم، تدوين چشم‌انداز دانشگاه آينده و اجرای صحيح و کامل برنامه‌های توسعه، عدم دخالت نهادهای غيردانشگاهی و از بين بردن فضای امنيتی حاکم بر دانشگاه است."

اين فرهنگستان همچنين در نامه خود بر "لزوم مشارکت مؤثر دانشگاهيان در انتخاب رئيس دانشگاه، رئيس دانشکده و مدير گروه بر پايه شايسته‌سالاری و پرهيز از سياست‌زدگی" و "تقويت و نوسازی نهادهای مدنی و تشکل‌های دانشگاهی" تأکيد کرده است.

فرهنگستان علوم يکی از فرهنگستان‌های ايران است که با شخصيت حقوقی مستقل، به نهاد رياست جمهوری وابسته است. اين فرهنگستان در سال ۱۳۶۹ به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    در آمد بيت : 1-ستاد اجرايی - که در خريد و فروش املاک و تنظيم قرار دادها است و امسال 3000 ميليارد تومان درامد داشته . 2- بنياد مستضعفان و گروه توسعه و تدبير- فقط بانک سينا امسال 1000 ميليارد تومان سود داشته و گروه تدبير طرح خريد پالايشگاه در فرانسه داشته. 3- آسنانهای زيارتی قدس و جمکران و شهرری فقط جمکران 6.5 ميليارد تومان نذورات داشته . مجموعا 30 ميليارددلار معادل کل بودجه کشور!. آيا روحاني حتي ميتواند حتي يک ريال ماليات ازاين مجموعه که خارج از سازمان حسابرسي و بازرسي کشور است بگيرد؟