ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشاگری اکبر ترکان درباره "واگذاری‌های خاص" در دولت احمدی‌نژاد

اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی،

اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در نامه‌ای خطاب به حميد بقايی، دبير شورای هماهنگی مناطق آزاد در دولت احمدی‌نژاد، از "واگذاری‌های خاص" در آخرين ماه‌های دولت محمود احمدی‌نژاد پرده برداشت.

گفته می‌شود با امضای احمدی‌نژاد و بقايی ۱۶ ميليارد تومان به حساب دانشگاه بين‌المللی ايرانيان واريز شده است

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ترکان در اين نامه به واگذاری چند ساختمان و تعداد زيادی خودرو به برخی نهادها و افراد خاص پرده برداشته و تأکيد کرده است که اين اقدا‌م‌ها در روزهای پايانی دولت دهم تأمل‌برانگيز است.

در اين نامه آمده است که در خردادماه سال جاری حق بهره‌برداری از يک باب ساختمان سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت زيربنای ۶۷۵ مترمربع به نهاد رياست جمهوری واگذار شد و سه هفته بعد حق بهره‌برداری از همان ساختمان به همراه دو پلاک از ساختمان‌های سازمان منطقه آزاد چابهار هر کدام به مساحت ۹۶۳ متر مربع و به مدت ۱۰ سال به خانه ايرانيان خارج از کشور سپرده شد.

خانه ایرانیان، مراکزی فرهنگی - اجتماعی است که در کشورهای مختلف در دوران رياست جمهوری احمدی‌نژاد ایجاد شد.

ترکان همچنين در نامه خود گفته است حميد بقايی افزون بر اين با مصوبه‌هايی به امضای خود امتيازات ديگری را به خانه ايرانيان خارج از کشور واگذار کرده است؛ از جمله "تعداد زيادی خودرو به مؤسسه خانه ايرانيان واگذار شده است".

پيش از اين نامه، گزارش‌هايی نيز درباره پرداخت ۱۶ ميليارد تومان از حساب نهاد رياست جمهوری ايران به حساب دانشگاه بين‌المللی ايرانيان، دانشگاهی که احمدی‌نژاد آن را راه‌اندازی می‌کند، منتشر شده بود.

اين پرداخت با امضای محمود احمدی‌نژاد و حميد بقايی صورت گرفته بود.

پس از آن ديوان محاسبات کل کشور اعلام کرد که اين حساب را مسدود کرده و مرتضی بانک، معاون سرپرست نهاد رياست جمهوری نيز گفت اين مبلغ به حساب رياست جمهوری بازگشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    وزنامه مردمسالاری از قول عزت‌الله یوسفیان‎ ملا نماینده مجلس نهم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از «واگذاری غیرقانونی بیش‌از یک میلیون هکتار زمین به افراد بانفوذ سیاسی» خبر داده است. روزنامه اعتماد ضمن انتشار گزارشی از «بذل و بخشش زنجیره‌ای» و همچنین «جابه‌جایی غیرقانونی ۱۷۸۰ میلیارد تومان پول شرکت ملی مس» در دوره محمود احمدی‌نژاد، از قول اکبر ترکان مشاور حسن روحانی خطاب به مقام‌های دولت سابق نوشته است: «چرا این اموال تارج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟» اندرز بنده-  اقای ترکان سوالتان را از بیت بفرمایید. 

  • hamid

    برای همین اختلاسها و تقسیم درا مد ها بین دوستان٬ عضو مجلس تشخیص  مصلحت نظام کردندش !

  • lyla

    دیگربان: محمدرضا پورابراهیمی٬ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که حدود ۱۷ درصد دارایی‌های ایران «وقف» هستند . این نماینده مجلس اضافه کرده است: «حال حاضر به سبب عدم رسیدگی نهادهای مسئول از قبیل اوقاف و میراث فرهنگی، بیشتر آثار قدیمی وقفی در حال نابودی هستند.» در ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار رقبه٬ ۱۲۷ هزار موقوفه٬ هشت هزار و ۱۵۱ بقعه و ۱۰ هزار امامزاده وجود دارد که هیچ اطلاعی از نحوه اداره و درآمد آن‌ها در دست نیست. «امامزاده‌ها» ٬ «بقاع متبرکه» و دارایی‌های وقفی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی سازمان اوقاف محسوب می‌شود. بسیاری از مرغوب‌ترین زمین‌های شهر‌های مهمی همچون تهران با این عنوان که «وقف» شده‌اند در مالکیت سازمان اوقاف و چند نهاد مذهبی قرار دارد. از میزان دقیق درآمد‌های هنگفت این موقوفه‌ها که در اختیار سازمان امور اوقاف و امور خیریه قرار می‌گیرد٬ هیچ اطلاعی در دست نیست. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به طور مستقیم از سوی خامنه‌ای منصوب می‌شود