ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست سازمان ملل از دولت عراق: تحقيقات مستقل و فوری در مورد کشتار اردوگاه اشرف

یونامی، مأموریت سازمان ملل در

یونامی، مأموریت سازمان ملل در عراق، امروز سه‌شنبه ۱۲ شهريورماه (سوم سپتامبر) از دولت اين کشور خواست تا در مورد کشتار اردوگاه اشرف تحقيقات "بی‌طرفانه" و "فوری" انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گئورگی بوستين، نماينده ويژه سازمان ملل در عراق گفت: "من دولت عراق را فرامی‌خوانم تا تحقیقات بی‌طرفانه، شفاف و فوری درباره اين جنايت فجيع را تضمين کرده و نتايج آن را در اختيار عموم قرار دهد."

در حمله يکشنبه دهم شهريورماه به اردوگاه اشرف در عراق ۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران کشته شدند.

هيئت نمايندگی سازمان ملل روز گذشته ۱۱ شهريورماه (دوم سپتامبر) از اين اردوگاه ديدن نمود و کشته شدن ۵۲ از مخالفان حکومت ايران را تأييد کرد.

سازمان ملل در بيانيه‌ای در اين‌باره نوشت: "تمامی کشته‌شدگان آثاری از زخم توسط شليک گلوله بر بدن داشتند که بيشتر آن‌ها در سر آنان و يا در بالاتنه آنان بوده است. همچنين بيشتر کشته‌شدگان دست‌هايشان از پشت بسته شده بود."

مجاهدين خلق نيروهای امنيتی دولت عراق را متهم به همکاری با حکومت ايران و دست داشتن در کشتار اردوگاه اشرف کرده‌اند. عراق اين اتهام را رد می‌کند.

سازمان ملل هنوز هيچ اظهارنظری در مورد چگونگی اين کشتار نکرده است.

اعضای هيئت سازمان ملل با بازماندگان اين کشتار و فرمانده پليس در استان ديالی به‌طور جداگانه گفت‌وگو کرده‌اند.

سازمان ملل در بيانيه خود گفته است هيئت بازرسی در اردوگاه اشرف چندين ساختمان آسيب‌ديده، از جمله يک ساختمان آتش‌گرفته و مقداری مواد منفجره ديده است.

دولت عراق نيز از تحقيقات در اين‌باره خبر داده و پليس اين کشور نيز گفته است مقدار قابل توجهی مواد منفجره در اردوگاه اشرف يافته است.

با ميانجی‌گری سازمان ملل قرار است پيکرهای کشته‌شدگان به سردخانه يعقوبه، واقع در ۴۰ کيلومتری شمال بغداد منتقل شوند.

برخی از ناظران سازمان ملل همچنان در اردوگاه اشرف مانده‌اند و گئورگی بوستين از مقامات عراق خواسته است که تا زمان انتقال بازماندگان اين کشتار امنيت آنان را تضمين کند.

بيشتر اعضای مجاهدين خلق که حدود سه هزار نفر می‌شوند هم‌اکنون در اردوگاه ليبرتی به‌سر می‌برند و منظر انتقال خود به آمريکا يا کشورهای اتحاديه اروپا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • dara

    سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای از آنچه که اقدام انقلابی "فرزندان رشید و انقلابی مجاهدان شهیدِ عراقی" !!! در کشتار اعضای مجاهدین خلق در کمپ اشرف خوانده استقبال کرد !!!

  • farid

    سه ماه پس از کشف یک زرادخانه بزرگ مخفی در نیجریه مقامات امنیتی این ‌کشور اعلام کردند یک شبکه تروریستی مرتبط با حزب‌الله لبنان و نیروهای قدس سپاه پاسداران قصد داشته در سفارت‌خانه‌های اروپا، آمریکا و اسرائيل بمب‌گذاری کند. به گزارش رادیو آلمانف روز ۳۰ ماه مه امسال پلیس نیجریه در شهر "کانو" موفق به کشف یک انبار مخفی تسلیحاتی شد. در این انبار تعداد زیادی موشک‌های ضد تانک، مین، مسلسل و بیش از۱۵۰۰ بسته‌ی ماده انفجاری تی‌ان‌تی ذخیره شده بود. به‌ادعای پلیس، این زرادخانه بزرگ با استفاده از اطلاعات یک خبرچین کشف شد. اکنون هفته‌نامه اشپیگل آلمان به نقل از مقامات امنیتی نیجریه گزارش می‌دهد که گروهی از افسران حزب‌الله لبنان قصد داشته‌اند با استفاده از این تسلیحات دست به عملیات تروریستی وسیعی علیه سفارت‌خانه‌های آمریکا، اروپا و اسرائيل در شمال آفریقا بزنند. اعترافات احمد طلال رودا پس از کشف انبار بزرگ تسلیحات، نیروهای امنیتی نیجریه مصطفی فواز و طلال احمد رودا دو افسر بخش روابط خارجی حزب‌الله لبنان را دستگیر کردند. برپایه گزارش اشپیگل آنلاین، در بازجویی‌هایی که تاکنون از این دو شده است، مصطفی فواز سکوت اختیار کرده، اما طلال احمد رودا جزئيات مهمی را درباره سازماندهی عملیات ترور فاش کرده است. طلال احمد رودا در اعترافات خود مدعی شده که هسته تروریستی تشکیل شده در نیجریه با نیروهای قدس به‌عنوان بازوی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط تنگاتنگ داشته است. سرحلقه این ارتباط شخصی به‌نام "عبداللهی برنده" معرفی شده که در نیجریه دستگیر شده است. مقامات امنیتی نیجریه گفته‌اند که مصطفی فواز و طلال احمد رودا پس از گذراندن آموزش‌های لازم در لبنان، ماموریت سازماندهی و انجام عملیات تروریستی در شمال آفریقا را به‌عهده گرفته‌اند.