ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأييد حکم اعدام چهار نفر از متهمان پرونده قتل‌های محفلی کرمان

غلام‌علی رياحی، وکيل مدافع خانواده

غلام‌علی رياحی، وکيل مدافع خانواده نژادملايری يکی از مقتولان پرونده قتل‌های محفلی کرمان اعلام کرد حکم اعدام چهار نفر از متهمان اين پرونده از سوی ديوان عالی کشور تأييد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رياحی گفت پس از تأييد حکم از سوی ديوان عالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم به دادگستری کرمان بازگشته است.

به‌گفته وی اجرای حکم اعدام اين متهمان به درخواست اوليای دم مبنی بر قصاص آن‌ها بستگی دارد و اگر نظر ديگری داشته باشند؛ متناسب با درخواست اوليای دم با اين محکومان رفتار خواهد شد.

پرونده قتل‌های محفلی کرمان بيش از ۱۰ سال پيش در چهارم ‏‏اسفندماه سال ۱۳۸۱ پس از وقوع ۱۸ فقره قتل، تشکيل شد.

در این قتل‌ها شش تن که گفته می‌شد از اعضای بسیج یکی از مساجد کرمان هستند اقدام به قتل شهروندان کرمانی کردند.

این افراد در بازجویی‌ها با اشاره به شنیدن سخنرانی آيت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، از روحانيان پرنفوذ حکومت ايران آن را دلیل اقدامات خود دانستند.

مصباح یزدی در آن سخنان گفته بود: "اگر کسی خلاف شرعی مرتکب شود مومنان وظیفه دارند به او تذکر دهند، در مرحله بعد وظیفه دارند که به پلیس معرفی اش کنند، و اگر بعد از چند بار به این نتیجه رسیدند که پلیس و دستگاه قضایی نیز این افراد را مجازات نمی‌کنند، خودشان می‌توانند دست به کار شده و خاطیان را به سزای اعمال خود برسانند."

 مصباح یزدی در نامه‌ای به دادگاه صدور فتوا را تکذیب کرد اما گفت تمام سخنانش در کرمان "استنساخ از منابع معتبر فقهی بوده‌ است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.