ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آيت‌الله خامنه‌ای: با ديپلماسی "نرمش قهرمانانه" موافقم

رهبر جمهوری اسلامی ايران تأکيد کرد که ايران سلاح هسته‌ای را قبول ندارد و گفت با ديپلماسی "نرمش قهرمانانه" موافق است.

آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران با تأکيد بر اين‌که ايران سلاح هسته‌ای را قبول ندارد، گفت با ديپلماسی "نرمش قهرمانانه" موافق است.

آيت‌الله خامنه‌ای: يک کُشتی‌گير فنی نيز برخی مواقع بدليل فنی نرمش نشان می‌دهد

به‌گزارش منابع خبری ايران، آيت‌الله خامنه‌ای بار ديگر گفت جمهوری اسلامی به‌علت اعتقادات‌اش سلاح هسته‌ای را قبول ندارد و افزود: "وقتی می‌گوييم هيچ کس نبايد سلاح هسته‌ای داشته باشد قطعا خودمان نيز دنبال آن نيستيم."

با اين حال وی افزود "هدف حقيقی" مخالفان جمهوری اسلامی در اين زمينه، چيز ديگری است.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: "غوغا و جنجال‌آفرينی آمريکا، غرب و جريان‌های وابسته و دلبسته به آن‌ها را در بحث هسته‌ای بايد در چارچوب چالش عميق نظام سلطه و انقلاب اسلامی درک و تحليل کرد."

آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين‌که دنيای ديپلماسی پيچيده است، افزود: "عرصه ديپلماسی، عرصه لبخند و درخواست مذاکره و مذاکره است اما همه اين رفتارها بايد در چارچوب چالش اصلی فهم و درک شود."

وی گفت "با حرکت‌های صحيح و منطقی در سياست‌های خارجی و داخلی" موافق است و افزود: "با مسئله‌ای که سال‌های پيش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا که اين حرکت در مواقعی بسيار خوب و لازم است اما با پايبندی به يک شرط اصلی."

رهبر جمهوری اسلامی "درک ماهيت طرف مقابل و فهم صحيح هدف‌گذاری آن" را، شرط اصلی استفاده از تاکتيک "نرمش قهرمانانه" اعلام کرد و گفت: "يک کُشتی‌گير فنی نيز برخی مواقع بدليل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند که حريفش کيست و هدف اصلی او چيست؟"

به‌نظر می‌رسد اين سخنان رهبر جمهوری اسلامی در چارچوب سخنان حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در مورد سياست خارجی و مسئله‌ای هسته‌ای ايران است.

حسن روحانی گفته بود در سیاست خارجی دولت وی تلاش می‌کند "با منطق و استدلال و تعامل سازنده با دنیا شرایطی را به‌وجود آورد تا بهانه‌هایی که غرب برای تحریم ایران دنبال می‌کند را از دست آن‌ها بگيرد."

رئيس‌جمهور ايران در جلسه معارفه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه‌اش گفته بود: "در برابر دشمن درشت سخن گفتن راه‌حل نیست بلکه باید دشمن را بشناسیم و نقشه‌های آن را بشناسیم."

وی افزوده بود: "باید در برابر نقشه دشمن تدبیر کنیم، باید مدیریت کنیم، سخن گفتن و فریاد زدن گاهی ممکن است زیبا باشد اما حتما کافی نیست."

در روزهای اخير باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا نيز گفته است با حسن روحانی نامه‌هايی ردوبدل کرده است.

همچنين جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفته است واشنگتن آماده است تا با دولت ایران وارد گفت‌وگو و مذاکره شود.

اظهارات مقام‌های بلندپايه ايران نشانه‌هايی از تغييرات جديد در سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران است و غرب نيز در رويکرد خود با ايران آن‌ها را از نظر دور نمی‌دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kazem

    فردو را مدتهاست پاکسازی و اسفالت و بزک  کرده اند. فکر میکنند با یک بازدید و تایید  رییس پوتین تحریمها لغو میشود. 

  • navid

    دو سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده حمله شیمیایی در سوریه به دادگاه بین المللی کیفری شدند. این دو نهاد حقوق بشری گفته اند که اگرچه حکومت سوریه مطابق طرح روسیه با نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی اش موافقت کرده است اما این موضوع نباید سبب شود که ارتکاب جرایم جنگی بی پاسخ بماند.

  • sara

    ظاهرا کلک پوتین در مورد بمب شیمیایی  خیلی مزه کرده٬  فکر میکنند بازهم باکمک پوتین و همت اوباما  میتوانند مساله را کش داده تابمب بسازند.  !!

  • Samad

    قهرمانیگری در دیپلماسی کاربردی ندارد و در عوض درایت و تدبیر و فضل لازم است. سیدعلی خود  و یا هر آنکس که متن سخنرانیهایش را می نگارد و یا نظام در مجموع نه تنها فاقد چنین خصوصیاتیند بلکه مکر و حیله و دروغگویی و نمایش را دیپلماسی تصور کرده و میکنند. و در حالیکه جنبش نرم ملت را ساخته و پرداخته دشمنان خارجی نظام پنداشته و بیرحمانه  با آن رفتار میکنند خود با  «نرمشی قهرمانانه»که معنایش را فقط خود دانند به دیدار همان دشمنان در صحنه دیپلماسی میروند. ملت فاقد ازقهرمان هم موافق باشد و نباشد اهمیتی ندارد که «موافقم» سلطان در این مورد کافیست.

  • Majid

    فراموش نکنیم که محمد رضا پهلوی با «پرواز قهرمانانه» خود به ملت خیانت کرد و از ایران فرار کرد و روح الله خمینی با «نوشش قهرمانانه» جام زهر خود به ملت خیانت کرد و بعد از ۸ سال کشت و  کشتار شکست در جنگ را پذیرفت. و حال نوبت خامنه ای است که دوباره به ملت خیانت کرده و بعد از رساندن مملکت به فرط ورشستگی اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و غیره با «نرمش قهرمانانه» شکست ایران در مذاکرات هسته ای را توجیه کند. هیهات از این «خیانتهای قهرمانانه» در تاریخ ما که انگاری هرگز تمامی ندارد. ایول.