ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کاخ سفيد: احتمال دارد اوباما و روحانی ديدار کنند

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد پنج‌شنبه ۲۸ شهريورماه (۱۹ سپتامبر) گفت اگر ايران در نشانه‌هايی که درباره‌ موضوع هسته‌ای ارائه داده است جدی باشد احتمال دارد باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا با حسن روحانی رئيس‌جمهور ايران هفته‌ آينده در نيويورک ديدار کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد از تمايل اوباما به برگزاری مذاکرات دو جانبه با ايران سخن گفت.

به گزارش رويترز، جی کارنی گفت: "تغييری در لحن بيان ايران و غرب ايجاد شده است. غرب از زمانی که روحانی برسر کار آمده است اعلام کرده که احتمال چنين ديداری هست اما برای اين ديدار برنامه‌ريزی نشده است."

به‌گفته سخنگوی کاخ سفيد حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی درباره‌ احتمال چنين ديداری نشانه‌های مثبتی بيان کرده، با اين حال عملکرد از گفته‌ها مهم‌تر است.

حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در مورد دیدار احتمالی‌اش با اوباما در نیویورک گفت: “دیدار با اوباما در دستور کار سفر من نیست اما هر چیزی در دنیای سیاست امکان‌پذیر است البته بسته به شرایطی دارد که به‌وجود می‌آید.”

رئيس‌جمهور ايران همچنين اعلام کرد که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و وی اختیار کامل دارد تا درباره پرونده هسته‌ای ایران با غرب به توافق برسد.

 جی کارنی در سخنان خود از تمايل اوباما به برگزاری مذاکرات دو جانبه با ايران گفت و در همين حال افزود اين مذاکرات به شرط آن‌که مقام‌های ايرانی در‌ پاسخ به جامعه‌ جهانی جدی باشند و برنامه‌ نظامی هسته‌ای خود را کنار بگذارند، برگزار می‌شود.

ايران نظامی بودن برنامه هسته‌ای خود را رد می‌کند و معتقد است برنامه هسته‌ایش "صلح‌آميز" است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.