ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمپين "دسترسی": مردم ايران به کالاهای ضروری دسترسی ندارند

کمپين “دسترسی” در بيانيه‌ای نسبت

کمپين "دسترسی" در بيانيه‌ای نسبت به عدم دسترسی مردم ايران به کالاهای ضروری بر اثر تحريم‌های جهانی عليه اين کشور هشدار داده است.

در اين بيانيه آمده است: "تحريم‌ها مقامات حکومت را هدف قرار داده است اما در حقيقت، تحريم‌ها موجب آسيب رسيدن به جامعه مدنی و طبقه فقير و متوسط ايران شده است."

بيانيه همچنين افزوده است: "دسترسی بيماران هموفيلی و تالاسمی به داروهای خاص بسيار دشوار شده است. بسياری از بيماران سرطانی، پروسه‌ درمان خويش را رها کرده‌اند. داروهای مجروحان حملات شيميايی صدام حسين در طول جنگ ايران و عراق کمياب و گران شده است. در حالی‌که برخی از اين فشارها با گشايش يک خط اعتبار مالی بين‌المللی کاهش می‌يابد."

اين کمپين در نظر دارد طوماری با امضای فعالان جامعه مدنی جهانی تهيه کرده و آن را به مقامات اتحاديه اروپا ارسال کند تا بدين‌وسيله راهی برای گشايش يک خط اعتباری ويژه، برای دسترسی به خريد کالا از خارج از ايران مهيا شود.

به‌گفته کمپين "دسترسی"، "محققان ايرانی وابسته به نهادهای دولتی، قادر به انتشار مقالات خويش در نشريات تخصصی بين‌المللی نيستند. مقررات وضع شده، از عمليات بانکی بين‌المللی توسط دولت ايران جلوگيری می‌کند. ارزش پول ملی سقوط کرده و هزينه‌های زندگی افزايش يافته است."

"دسترسی"، کمپينی بين‌المللی است که با همکاری و مشارکت سازمان‌ها‌ی غيردولتی "عرصه سوم"، “کمپين بين‌المللی حقوق‌بشر برای ايران”، “زندگی در تحريم” و “اتحاد برای ايران” به منظور تضمين دسترسی شهروندان ايرانی به دارو، کالاهای ضروری و اقلامی که خارج از شمول تحريم‌ها قرار دارند، راه‌اندازی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.