ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک حمله دیگر با چاقو در سیدنی ــ عامل حمله دستگیر شد

روز دوشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل حمله دیگری با چاقو در سیدنی استرالیا رخ داد. براساس گزارش‌های منتشرشده، محل این حمله یک کلیسای اُرتُدکس و هدف این حمله ظاهراً یک کشیش آشوری بوده است. به‌گفته پلیس در این حمله چهار نفر مجروح شدند و فرد مهاجم نیز دستگیر شده است. گفته می‌شود جان مجروحان در خطر مرگ قرار ندارد. در آخر هفته گذشته یک حمله با چاقو در مرکز خریدی در سیدنی رخ داد که در آن پنج زن و یک نگهبان کشته و چندین نفر مجروح شدند. پلیس استرالیا بر این نظر است که عامل حمله به‌طور خاص زنان هدف قرار داده است.

سه نفر از مهندسان راه‌سازی بر اثر سیل در کارواندر خاش جان خود را از دست دادند

شب گذشته، یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در کارواندر خاش، سه نفر از مهندسان راه‌سازی در سیل مفقود شدند و پس از ساعت‌ها پیکر بی‌جان آن‌ها کشف شد. به‌گزارش «کمپین فعالین بلوچ» سه پرسنلی که از نیروهای راه‌آهن بودند احسان نظری، محمدرضا ریحانی و منصور دلیری نام داشتند. این گزارش افزوده است که یک نفر دیگر از کارکنان راه‌آهن همچنان مفقود است. بارش شدید باران در روز یکشنبه موجب شد تا ده‌ها خانه مسکونی در دهستان ناهوک سراوان تخریب شوند. در برخی مناطق نیز سیلاب به داخل خانه‌های مردم رفته و خسارت‌های زیادی به‌بار آورده است. «کمپین فعالین بلوچ» گفته است که جمهوری اسلامی به‌جای امدادرسانی به سیل‌زدگان خبر تخریب خانه‌ها در دهستان ناهوک را تکذیب کرده است. سازمان هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

سنتکام می‌گوید بیش از ۸۰ پهپاد و شش موشک را در حمله ایران به اسرائیل سرنگون کرده است

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) دوشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل اعلام کرد که در طول حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، بیش از ۸۰ پهپاد و شش موشک بالستیک جمهوری اسلامی را سرنگون کرده است. سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که نیروهای آمریکایی در ۱۳ آوریل و صبح ۱۴ آوریل با حمایت ناوشکن‌های آمریکایی و اروپایی توانستند بیش از ۸۰ پهپاد هجومی و دست‌کم شش موشک بالستیک که برای حمله به اسرائیل از ایران و یمن شلیک شده بود را منهدم کنند. به‌گفته سنتکام یک موشک بالستیک بر روی سکو و هفت پهپاد در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن پیش از شلیک منهدم شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین گفته است که «ادامه رفتار بی‌سابقه، بدخواهانه و بی‌ملاحظه ایران، ثبات منطقه و امنیت نیروهای آمریکایی و ائتلاف را به خطر می‌اندازد». سنتکام افزوده است که آماده حمایت از دفاع اسرائیل در برابر «اقدامات خطرناک ایران» است. در این اطلاعیه گفته‌شده: «ما برای افزایش امنیت منطقه به همکاری با همه شرکای منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد». سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ۲۵ فروردین / ۱۳ آوریل در پاسخ به حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

مکرون می‌گوید فرانسه برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه هر کاری انجام خواهد داد

امانوئل ماکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه دوشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل به شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام تی‌وی» این کشور گفت: «ما هر کاری انجام خواهیم داد تا پس از حمله مستقیم ایران به اسرائیل از آتش جنگ در خاورمیانه جلوگیری کنیم.» مکرون با بیان این‌که «وضعیت کنونی بسیار ناپایدار است»، از اسرائیل خواست که پاسخ احتمالی خود را محدود کند تا از تشدید تنش جدید جلوگیری شود. او همچنین واکنش ایران به حمله مرگبار اول آوریل به کنسولگری این کشور در دمشق را «نامتناسب» خواند. ایران شنبه گذشته صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد و این نخستین حمله مستقیم در تاریخ این کشور به خاک اسرائیل بود. این حمله به بیم از تشدید بیشتر خشونت‌های منطقه‌ای در کنار جنگ غزه دامن زد. امانوئل مکرون همچنین گفت فرانسه به‌عنوان یک «قدرت موازنه» در منطقه باید ایفای نقش کند. او افزود: «ما باید در هر مرحله از عبور از آستانه پرهیز کنیم.» مکرون با اشاره به رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران گفت فرانسه به درخواست اردن رهگیری را انجام داد. تهران معتقد است که از «حق دفاع از خود» در حمله به اسرائیل استفاده کرده است.

در افغانستان ۳۳ نفر در اثر سیل جان باختند، ۲۷ نفر مجروح شدند و صدها خانه ویران شد

بارش باران و برف بهاره در افغانستان خسارات و کشته‌هایی در این کشور به جای گذاشت. مقام‌های طالبان روز یکشنبه ۲۶ فروردین/ ۱۴ آوریل گفتند که در نتیجه بارش برف و باران و جاری شدن سیلاب‌ها در سه روز گذشته، ۳۳ نفر جان باختند‌ و ۲۷ تن دیگر مصدوم شدند. وزارتخانه رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان گفت که در کنار تلفات جانی، زیان‌های هنگفت مالی نیز به شهروندان وارد شده است. به گفته‌ی سخنگوی این وزارتخانه، در اثر این سیلاب‌ها، بیش از ۶۰۰ خانه هم به کلی یا بخشی از آن ویران شده و بیش از دو هزار جریب زمین کشاورزی نیز زیر آب رفته است. بیشتر تلفات جانی و مالی در ولایت‌های فراه، هرات، زابل و قندهار بوده‌ است. قندهار که پس از تسلط طالبان بر این کشور پایتخت غیررسمی امارت اسلامی این گروه بوده بیشترین قربانیان را داشته است. مقام‌های وزارتخانه رسیدگی به حوادث طبیعی هشدار داده‌اند که بارش باران در روزهای آینده می‌تواند عمق فاجعه کنونی را بیشتر کند و این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری قربانی سیل شوند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: گستره‌ای از گزینه‌ها برای پاسخ به ایران روی میز است

پیتر لرنر سخنگوی ارتش اسرائیل، بامداد دوشنبه ۱۵ آوریل در تل‌آویو به خبرنگاران گفت که مقامات نظامی این کشور «گستره وسیعی از گزینه‌ها» را برای پاسخ به حمله شب ۱۳ آوریل ایران به اسرائیل آماده کرده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت پاسخ می‌تواند حمله نظامی باشد یا که نباشد: «سناریوهای مختلف زیادی بین این دو گزینه وجود دارد». دولت اسرائیل قرار است در روزهای آینده در مورد نحوه پاسخ گفتن به ایران تصمیم بگیرد. لرنر در پاسخ به سوالی درباره موفقیت رهگیری مشکل‌های شلیک شده از ایران با کمترین خسارت، گفت: «فقط به این دلیل که در رهگیری موفق بودیم، نباید کارهای ایران را دست‌کم بگیریم... ما نمی‌توانیم موضوع را ساده بگیریم.»

یک مقام آمریکایی: ۹ موشک بالستیک ایران بدون ایجاد خسارت قابل توجه به خاک اسرائیل اصابت کرده است

یک مقام ارشد ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌ ای‌بی‌سی گفت که دست‌کم ۹ موشک ایران از پدافند هوایی اسرائیل عبور کردند و به دو پایگاه هوایی اسرائیل اصابت کردند. این مقام آمریکایی گفت در نتیجه اصابت این موشک‌ها «خسارت قابل توجهی گزارش نشده است». او در ادامه توضیح داد پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب اصابت کردند و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰، یک باند فرودگاه که استفاده نمی‌شده و انبارهای خالی در این فرودگاه آسیب رساندند. نواتیم از پایگاه‌های نظامی مهم اسرائیل و محل نگهداری جنگنده‌های F-۳۵ ارتش این کشور است. به گفته این مقام آمریکایی، چهار موشک بالستیک دیگر به پایگاه هوایی دیگر در منطقه نقف اصابت کرده‌اند، اما گزارشی از خسارت قابل توجهی گزارش نشده است. این مقام آمریکایی نام پایگاه را «پایگاه هوایی نگو» (نقب) عنوان کرده است.

قوه‌قضاییه علیه روزنامه اعتماد، عباس عبدی و یاشار سلطانی اعلام جرم کرد

دادستان تهران علیه روزنامه اعتماد، عباس عبدی و یاشار سلطانی اعلام جرم کرد؛ آن هم ساعاتی پس از آنکه علیه روزنامه «جهان صنعت» و یک خبرنگار آن که نامش اعلام نشد دست به چنین اقدامی زده بود. خبرگزاری میزان، وابسته به قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی در مورد «جهان صنعت» نوشت: «در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین شب گذشته نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد». دادستانی تهران در مورد روزنامه اعتماد هم نوشت: «دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه علیه روزنامه اعتماد و عباس عبدی اعلام جرم کرد». فراروز و سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات در ایران» هم از احضار یاشار سلطانی خبر دادند. سلطانی نقشی موثر در افشای فساد مالی کاظم صدیقی، امام جمعه تهران داشت. در کنار این خبرها، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از ایرانیان خواست برای حکومت خبرچینی باشند. بیانیه این سازمان نوشت: «سازمان اطلاعات سپاه: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به سایت گرداب ارسال نمایند». در پی حمله متقابل ایران به اسرائیل، فضای امنیتی در داخل کشور تشدید شده است.