ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس ترکیه یکی از ستیزه‌جویان را به قتل رساند

جمعه، ۲۹ شهریور افراد ناشناسی ساحتمان مرکز پلیس در آنکارا را با خمپاره مورد حمله قرار دادند. پلیس آنکارا به دو شهروند مظنون شد و یکی از آنان را به قتل رساند.

جمعه، ۲۹ شهریور ( ۲۰ سپتامبر) افراد ناشناسی ساحتمان مرکز پلیس در آنکارا را با خمپاره مورد حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری آنادولو یکی از ستیزه‌جویان پس از حمله به ساختمان مرکز پلیس به قتل رسید و ستیزه‌جوی دیگری هم مجروح شد. بر اساس این گزارش، پس از حمله با خمپاره به ساختمان مرکز پلیس آنکارا، پلیس این دو نفر را که مظنون به نظر می‌رسیدند تعقیب کرد و در نزدیکی دانشکده فنی در شهر آنکارا موفق شد آنها را به دام بیندازد.

محله "دیکمن" در آنکارا در ماه‌های گذشته یکی از مراکز تجمعات اعتراض‌آمیز به رجب طیب اردوغان و سیاست‌های دولت او بوده است. پنجشنبه‌شب هفته گذشته در این محله پلیس با تظاهرکنندگان درگیر شد و به سوی انها با گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد.

در این حمله کسی کشته یا مجروح نشد.

سخنگوی پلیس آنکارا به رسانه‌ها گفت یکی از خمپاره‌ها به طبقه اول یکی از ساختمان‌های مرکز پلیس آنکارا در محله "دیکمن" و خمپاره دوم به ساختمانی که در مجاورت آن قرار داشته، اصابت کرده است. مأموران امنیتی یک خمپاره سوم را هم کشف کردند که عمل نکرده و منفجر نشده بود.

رسانه‌های ترکیه این حمله را به سازمان چپ افراطی "جبهه انقلابی آزادی خلق" (DHKP-C) نسبت داده‌اند. این سازمان در ماه مارس ۲۰۱۳ مسئولیت حمله‌ا‌ی مشابه به وزارت دادگستری و مقر حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه را بر عهده گرفته بود. آن حمله به مجروح شدن یک زن منجر شده بود.

محله "دیکمن" در آنکارا در ماه‌های گذشته یکی از مراکز تجمعات اعتراض‌آمیز به رجب طیب اردوغان و سیاست‌های دولت او بوده است. پنجشنبه‌شب هفته گذشته در این محله پلیس با تظاهرکنندگان درگیر شد و به سوی انها با گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد. دانشجویان نسبت به تخریب بخش‌هایی از ساختمان دانشگاه اعتراض کرده بودند. آنها خیابان‌ها را سنگربندی کرده بودند و به سوی مأموران پلیس سنگ پرتاب می‌کردند. بر اساس طرح شهرداری، قرار است که بخش هایی از فضای سبز دانشگاه برای گسترش خیابان‌ها تخریب شود.

درگیری‌ها در میدان تقسیم در استامبول هم در اعتراض به چنین طرح‌هایی شکل گرفت. در این درگیری‌ها چهار نفر کشته و بیش از ۷۵۰۰ نفر مجروح شدند.

بعد از کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان، اعتراضات در استامبول از نو آغاز شد. یکشنبه هفته گذشته بار دیگر پلیس و تظاهرکنندگان با هم درگیر شدند. در آن روز کنسرتی برای عدالت و آزادی و صلح برگزار شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.