ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست بيش از ۵۱۰ فعال سياسی و مدنی ايرانی از اوباما

در آستانه سفر حسن روحانی،

در آستانه سفر حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران به نيويورک ۵۱۱ نفر از فعالان سياسی و مدنی، و هنرمندان ايرانی با امضای نامه‌ای سرگشاده به باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا از وی خواستند که به "گام‌های مثبت ايران" پاسخ دهد و در جهت بهبود روابط دو کشور و رفع تحريم‌ها عليه ايران بکوشد.

امضاکنندگان نامه: روابط اقتصادی و سياسی گسترده‌تر ايران با جهان از لوازم بسط آزادی‌های سياسی در ايران است

آن‌ها در نامه خود گفته‌اند: "حکومت ايران با برگزاری انتخابات قابل اعتماد سال جاری و تحولات اخير گام‌های مقدماتی قابل توجهی به سوی اصلاح و گشايش در ايران برداشته ‌است."

به‌گفته اين فعالان، حسن روحانی "حقوقدانی اصلاح‌جو و طرفدار عادی‌سازی روابط ايران با جهان است"، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از "نرمش قهرمانانه" سخن گفته و همچنين تعدادی از زندانيان سياسی ايران نيز در روزهای اخير آزاد شده و "گشايش نسبی در عرصه عمومی و فضای سياسی در ايران" به‌وجود آمده است.

آن‌ها با بيان به اين‌که "ايران يک‌صدا خواستار تعامل بهتر با جهان است"، روندهای کنونی در ايران را "نويدبخش" دانسته و گفته‌اند چنين روندی "فضا را برای گشوده شدن گره کور سی و چند ساله روابط ايران و آمريکا و به‌ويژه حل و فصل پرونده هسته‌ای ايران مساعد ساخته است."

امضاکنندگان اين نامه معتقدند که "روابط اقتصادی و سياسی گسترده‌تر ايران با جهان از لوازم بسط آزادی‌های سياسی در ايران است."

آن‌ها نوشته‌اند: "اگر آمريکا و جامعه جهانی از اين فرصت طلايی و شايد تکرارناپذير بهره نگيرند، بدبينان و دشمنان عادی‌سازی روابط ايران و آمريکا در هر دو کشور را ياری داده‌ و ترديد در حسن نيت آمريکا را آسان‌تر ساخته‌اند."

اين ايرانيان از باراک اوباما خواسته‌اند از حضور حسن روحانی در نيويورک برای باز کردن قفل روابط ايران و آمريکا بهره بگيرد.

آن‌ها دستيابی به صلح پايدار در منطقه را تنها با همکاری ايران ميسر دانسته و افزوده‌اند: "حيف است که اين فرصت تاريخی بسوزد."

آن‌ها نوشته‌اند: "اکنون نوبت شما و جامعه جهانی است که تداوم گام‌های ايران را از طريق پاسخ مناسب، مذاکره‌ خوش‌فرجام با نتايجِ ملموسِ «برد - برد» و رفع تحريم‌های ناعادلانه‌ی اقتصادی تضمين کنيد.

در ميان امضا‌کنندگان اين نامه، نام ۸۸ نفر از زندانيان سياسی سابق و کنونیِ پس از انتخابات ۸۸ و همچنين کسانی چون اصغر فرهادی، سعيد حجاريان، صادق زيباکلام، مصطفی تاج‌زاده، نرگس محمدی، عيسی سحرخيز، مسعود بهنود، حسن يوسفی اشکوری، بابک احمدی، سروش دباغ، ابراهيم نبوی، حميدرضا جلائی‌پور، بابک اميرخسروی، فرخ نگهدار، علی مزروعی و... ديده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.