ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتصال ذهن و جسم در یوگا و تأثیر آن بر زندگی روزمره

این روزها همه جا صحبت از یوگاست. با اهالی هنر و ادبیات، سیاست و اقتصاد، دانشجویان، آدم‌های معمولی دور و برمان و البته بسیاری از پزشکان رشته‌های مختلف که حرف می‌زنیم یوگا را به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلات جسمی و روحی پیشنهاد می‌دهند.

یوگا

این روزها همه جا صحبت از یوگاست. با اهالی هنر و ادبیات، سیاست و اقتصاد، دانشجویان، آدم‌های معمولی دور و برمان و البته بسیاری از پزشکان رشته‌های مختلف که حرف می‌زنیم یوگا را به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلات جسمی و روحی پیشنهاد می‌دهند. شاید تصور خیلی‌ها از یوگا مجموعه‌ای از حرکات ورزشی باشد که باعث افزایش انعطاف‌پذیری و واکنش‌های فیزیکی بدن می‌شوند. این موضوع صحت دارد که یوگا سبب می‌شود اعمالی مثل نشستن، ایستادن، بالا رفتن از پله‌ها، خوابیدن، هضم غذا و شاید مهم‌تر از همه نفس کشیدن، آسان‌تر و با کیفیت بالاتری صورت بگیرد اما همه این فواید فیزیکی، تنها بخش کوچکی از فواید یوگا هستند. تا آن‌جا که متخصصان و مبلغان یوگا، آن را نه یک رشته ورزشی بلکه یک برنامه کامل برای زندگی می‌دانند.
اما فواید حاصل از یوگا چیزهایی نیستند که ظرف یک شب حاصل شده و به صورت ثابت و بدون تغییر باقی بمانند. شما برای حفظ آن‌ها نیازمند تمرین و مداومت در انجام تمرینات مربوطه هستید. تجربه یوگا مثل یادگیری روشن و خاموش کردن تلویزیون نیست که یک بار برای همیشه آن را یاد بگیرید و فراموشش نکنید. بلکه یک تجربه منعطف است که در هر لحظه‌ای می‌تواند شرایط متفاوتی را ایجاد کند. همانطور که در هنگام بازی تنیس بسته به شرایط شما، وضعیت توانایی‌های رقیب و حتی شرایط زمین بازی اوضاع عوض می‌شود، چگونگی بهره‌وری از یوگا نیز بسته به شرایط مختلف از جمله وضعیت جسمی و روحی شما و مسائلی که در محیط اطرافتان روی می‌دهند، متفاوت خواهد بود.
در این قسمت از مجله پزشکی به فلسفه یوگا به عنوان روشی برای اتصال ذهن و جسم و تأثیرگذاری آن بر زندگی روزمره پرداخته‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.