ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأييد محکوميت رئيس‌جمهور سابق ليبريا به ۵۰ سال زندان

دادگاه ويژه سيرالئون در لاهه

دادگاه ويژه سيرالئون در لاهه هلند حکم ۵۰ سال زندان چارلز تيلور، رئيس‌جمهور سابق ليبريا را تأييد کرد.

چارلز تيلور ۶۵ ساله به‌ اتهام شرکت در جنايت جنگی محکوم شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اين دادگاه تجديدنظر در چارچوب دادگاه بين‌المللی لاهه، امروز پنج‌شنبه چهارم مهرماه (۲۶ سپتامبر) حکم چارلز تيلور ۶۵ ساله را به‌ اتهام شرکت در جنايت جنگی تأييد کرد.

چارلز تيلور به‌خاطر مسلح ساختن و حمايت کردن از شورشيان سيرالئونی در ازاء دريافت الماس،‌ مسئول جناياتی است که در زمره "فجيع‌ترين و وحشيانه‌ترين جنايات در تاريخ بشر" به‌شمار می‌آيد.

تيلور در خلال جنگ‌هايی که در سيرالئون و ليبريا رخ داد، شورشيان سيرالئونی را در عمليات غارت معادن الماس کشورشان رهبری کرد تا از سود فروش اين الماس‌ها در تجارت اسلحه استفاده کند.

وی نخستين رئيس سابق دولت در جهان است که از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز در يک دادگاه بين‌المللی برای جنايات جنگی محکوم می‌شود.

دادگاه ويژه جنايات سيرالئون در خردادماه ۱۳۹۱ تيلور را به خاطر ارتکاب ۱۱ مورد جرم از جمله قتل، تجاوز، سربازگيری از ميان کودکان و ياری رساندن به شورشيان سيرالئونی برای ادامه جنايت‌شان در طول ۱۰ سال جنگ آن کشور محکوم کرده بود. اين جنگ با به جا گذاشتن بيش از ۵۰ هزار کشته در سال ۲۰۰۲ پايان يافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.