ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران توافق با آژانس انرژی اتمی در مذاکرات روز جمعه را بعيد دانست

رضا نجفی، نماينده جديد ايران

رضا نجفی، نماينده جديد ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه پنجم مهرماه (۲۷ سپتامبر) پيش از آغاز مذاکرات هسته‌ای ايران با آژانس در وين، احتمال دستيابی به توافق را بعيد دانست.

رضا نجفی، نماينده جديد ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رضا نجفی گفت: "این نخستين دیدار است به‌همين خاطر گمان می‌کنم که کسی انتظار ندارد همه مشکلات را تنها در یک نشست حل کنیم."

نجفی افزود: " ما قصد داریم مسائل موجود را مورد بررسی قرار دهيم و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی ادامه همکاری به‌منظور حل تمام این مسائل مطرح کنيم."

انتظار داریم مسایل موجود مورد بررسی قرار گیرد هم‌چنین درخصوص راه‌های ادامه همکاری‌های ما با هدف حل و فصل همه این مسایل رایزنی‌ها و تبادل نظری انجام شود.

اين يازدهمين مذاکره هسته‌ای ميان ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در طول يک سال و نيم اخير است و هنوز دو طرف به توافقی دست نيافته‌اند.

در نوامبر ۲۰۱۱ آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی در مورد فعاليت‌های هسته‌ای ايران بر اساس مدارکی که در دست آژانس است نوشت اين کشور تا سال ۲۰۰۳ در راه دستيابی به سلاح هسته‌ای تلاش کرده و اين تلاش‌ها می‌تواند به‌ويژه در تأسيسات نظامی پارچين ادامه يافته باشد.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی بارها از ايران درخواست کرده که اجازه بازرسی از پارچين را به بازرسان اين آژانس بدهد اما ايران هر بار آن را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.