ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوها با ايران را "بسيار سازنده" خواند

در پی مذاکرات هسته‌ای ايران

در پی مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ که دو طرف آن را مثبت ارزيابی کردند، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز مذاکرات امروز جمعه پنجم مهرماه (۲۷ سپتامبر) خود با ايران در وين را "بسيار سازنده" خواند.

هرمان ناکارتس، مدير بازرسان آژانس مذاکرات با ايران را "بسيار سازنده" عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، هرمان ناکارتس، مدير بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پس از مذاکرات امروز با نمايندگان ايران به خبرنگاران گفت: "ما توافق کرديم که مذاکرات آتی در روز ۲۸ اکتبر (ششم آبان‌ماه) برگزار شود. سپس ما مباحث اساسی در مورد چگونگی حل و فصل همه مسائل باقیمانده را آغاز خواهيم کرد."

هرمان ناکارتس مذاکرات با ايران را "بسيار سازنده" عنوان کرد.

رضا نجفی، نماينده جديد ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز پس از مذاکرات امروز گفت دو طرف "مباحث سازنده‌ای در مورد موضوعات مختلف" به‌پيش بردند.

این یازدهمین مذاکره هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول یک سال و نیم اخیر و نخستين دور مذاکره با آژانس پس از روی کار آمدن حسن روحانی، رئيس‌جمهور ميانه‌رو ايران است.

در نوامبر ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس مدارکی که در دست آژانس است نوشت این کشور تا سال ۲۰۰۳ در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش کرده و این تلاش‌ها می‌تواند به‌ویژه در تأسیسات نظامی پارچین ادامه یافته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از ایران درخواست کرده که اجازه بازرسی از پارچین را به بازرسان این آژانس بدهد اما ایران هر بار آن را رد کرده است.

رضا نجفی امروز به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره درخواست آژانس برای بازديد از پارچين گفت: "درباره پارچين به‌طور کلی در اين مذاکرات بحث کرديم و جزئيات را به جلسات بعدی سپرديم در عين حال ما به آن‌ها گفتيم برای دادن مجوز دسترسی به پارچين مشکلی نداريم اما لازمه‌اش آن است که طرف مقابل تصوير روشنی از اهدافی که برای دسترسی به پارچين دارند، ارائه کنند."

وی تأکيد کرد که "با توجه به فضای جديدی که ايجاد شده است و آژانس مواضع ايران را سازنده می‌داند، امکان رسيدن به توافق وجود دارد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • omid

    جوجه را بعد از یکسال میشمارند!  همش مذاکره و باز مذاکره و باز مذاکره ؟!