ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف مسئله حقوق بشر در نشست رسانه‌ای حسن روحانی

در نشست رسانه‌ای حسن روحانی،

در نشست رسانه‌ای حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در نيويورک بيش از هر چيز از رابطه ايران و آمريکا و مذاکرات هسته‌ای پرسيده شد و هيچ سئوالی در مورد وضعيت حقوق بشر و زندانيان سياسی ايران مطرح نشد.

رئيس‌جمهور ايران در نشست رسانه‌ای خود که شامگاه امروز، جمعه پنجم مهرماه (۲۷ سپتامبر)، برگزار گرديد گفت لحن باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا و مقام‌های بلندپايه کشورهای غربی در مورد ايران تغيير کرده است.

وی در مورد مذاکره ايران و آمريکا که احتمال می‌رفت در سفر نيويورک روحانی برگزار شود گفت برای ديدار با اوباما برنامه‌ريزی شده بود و ايران نيز با اين ديدار مشکلی نداشت اما روابط دو کشور پيچيدگی‌های تاريخی‌ای دارد که مانع از چنين ملاقاتی شد.

با اين حال رئيس‌جمهور ايران تأکيد کرد که "فضا کاملا متفاوت است" و هدف دولت وی حل مشکلات و ايجاد اعتماد گام به گام ميان ملت و دولت دو کشور است.

روحانی بار ديگر در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که در مورد مسائل خارجی ايران، دولت وی "اختيارات کامل" دارد و بدون اين اختيارات دولت نمی‌تواند به مذاکره در اين امور بپردازد.

وی از اعتمادسازی بيشتر ايران در مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود ايران از سال‌ها پيش گفته است که نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای توليد کند.

روحانی همچنين اعلام کرد که طرح پيشنهادی ايران برای پيشبرد مذاکرات هسته‌ای در دور بعدی مذاکرات ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در ژنو ارائه خواهد شد.

بخش ديگری از سخنان حسن روحانی به وضعيت سوريه مربوط می‌شد که در آن برای نخستين بار يک مقام بلندپايه ايرانی مخالفان حکومت بشار اسد را به دو دسته "معارضان" و "تروريست‌ها" تقسيم کرد.

روحانی گفت سياست ايران در قبال سوريه حمايت از گفت‌وگو و مذاکره حکومت اسد با "معارضان" و طرد "تروريست‌ها" است و کشورهای ديگر نيز بايد از حمايت "تروريست‌ها" دست بردارند.

رئيس‌جمهور ايران گفت سياست منطقه‌ای ايران دوستی با همه کشورهاست و جمهوری اسلامی حاضر است در هر کنفرانسی بدون هيچ پيش‌شرطی شرکت کند.

در تمام طول نشست رسانه‌ای حسن روحانی هيچ خبرنگاری از وضعيت حقوق بشر در ايران سئوال نکرد.

اين در حالی است که در زمان رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، دورانی که مناقشات هسته‌ای ايران و کشورهای غربی شدت گرفته بود، در هر سفر وی به نيويورک خبرنگاران از جنبه‌های مختلف نقض حقوق بشر در ايران از او می‌پرسيدند.

در طول سفر اخير حسن روحانی به نيويورک تنها روز گذشته، پنج‌شنبه چهارم مهرماه (۲۶ سپتامبر) بود که روحانی در جمع شورای روابط خارجی آمریکا و نهاد غیردولتی انجمن آسیا در نیویورک گفت‌: """"""ما می‌خواهیم، زندان‌های خالی داشته باشیم."

وی با بيان اين‌که در هفته‌های اخير "اقدامات خوب و مثبتی" در جهت آزادی زندانیان سیاسی صورت گرفته است، گفت اميدوار است این روند ادامه يابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حذف مسئله حقوق بشر در نشست رسانه‌ای حسن روحانی | houshangrezai

    […] منبع: رادیو زمانه […]

  • MORTEZA

    کجا بودن اون خبر نگارهای شما که ا ز این اخوند رذیل سوال کنند