ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیست و دوسال پس از خروج از کمپ اشرف

در میان کشته شدگان اردوگاه اشرف حدود ۶ نفر زیر سی سال بودند و سه نفر آنان یعنی امیر مسعود نظری، سعید اخوان هاشمی و رحمان منایی سرنوشتی مانند امیر مسعود عمادی را داشتند. یعنی در کودکی از اردوگاه اشرف خارج شدند، در آمریکا و اروپا تحصیل کردند و دوباره به اردوگاه اشرف برگشتند.

عکس و زیرنویس آن از سایت مجاهدین خلق

بیست و دو سال پیش امیر مسعود عمادی در حالیکه کودک ۴ ساله ای بود، به دلیل اولین حمله آمریکا به عراق در سال ۱۹۹۱ و ناامن شدن اردوگاه اشرف مجبور به ترک این کشور شد. البته او تنها نبود، همه حدود ۳۰۰ کودکی که در اردوگاه بودند، از طریق اردن، عراق را به مقصد اروپا یا آمریکا ترک گفتند. امیر مسعود پسر علی اصغر عمادی است که در جریان ترور اول سپتامبر در اردوگاه اشرف درمیان ۵۲ مجاهد زن و مرد کشته شد.
در میان کشته شدگان حدود ۶ نفر زیر سی سال بودند و سه نفر آنان یعنی امیر مسعود نظری، سعید اخوان هاشمی و رحمان منایی سرنوشتی مانند امیر مسعود عمادی را داشتند. یعنی در کودکی از اردوگاه اشرف خارج شدند، در آمریکا و اروپا تحصیل کردند و دوباره به اردوگاه اشرف برگشتند.
پس از حمله آمریکا و اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ آمریکا با سازمان مجاهدین خلق یک قرارداد امضا کرد که اتفاقا یکی از مذاکره کنندگان زهره قائمی همردیف مسئول اول سازمان بود، که در ترور اول سپتامبر نیز کشته شد. طبق این قرارداد مجاهدین خلع سلاح شده و اسلحه های خود را که برای محافظت در اختیار داشتند، تحویل داده و طبق کنوانسیون چهارم ژنو برای آنان به عنوان افراد غیر نظامی در صحنه جنگ کارت صادر شده بود و حفاظت از آنان به عهده آمریکایی‌ها قرار گرفت.
در سال ۲۰۰۹ آمریکا حفاظت از کمپ اشرف و لیبرتی را به نیروهای عراقی سپرد، از این تاریخ تاکنون ۱۱۲ نفر بر اثر حمله های مختلف نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف و لیبرتی (آزادی) که محل اسکان آنان است، کشته شدند.
حدود ۲۸۰۰ نفر از مجاهدین اکنون همچنان در اردوگاه لیبرتی به سر می‌برند.
گفتگوی پیش روی با امیر مسعود عمادی ۲۶ ساله فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بین‌الملل در آمریکا ست که در چهار سالگی از پدر و مادر خود در اردوگاه اشرف جدا و به خانواده ای در آمریکا سپرده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    همدردی با کشته شدگان در اشرف نمی تواند با همدردی سازمان مجاهدین خلق یا تفکر حاکم بر اشرف یکی شود ارزشیابی اخلاقی با شناخت حقیقت تفاوت دارد و همدردی نباید باعث شود تا حقیقت در پشت پرده مه الود اخلاق پنهان شود . تفکر حاکم بر اشرف و مجاهدین خلق یکی از عوامل کشتار بوده و ضروری است در هر شرایطی مورد نقد قرار گیرد !

  • mohammad reza bozorgan fard

    درودبر اشرف ونسل اشرف وفرزندان شرفنشان 

  • arash

    درود بر تو امیر مسعود