ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منع حجاب در بخشی از ادارات دولتی ترکيه برداشته شد

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه اعلام کرد که از اين پس زنان می‌توانند در ادارات دولتی حجاب داشته باشند. با اين حال اين قانون همه مشاغل دولتی را شامل نمی‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اردوغان امروز دوشنبه هشتم مهرماه (۳۰  سپتامبر) در آنکارا گفت منع حجاب زنان در خدمات دولتی پايان يافت. در ميان مشاغل رسمی، قضات، پرسنل نظامی و مأموران پليس زن از قانون جديد مستثنی هستند.

اين در حالی است که در قوانين بنيادين ترکيه مدرن دين از دولت جدا اعلام شده و به همين خاطر تاکنون حجاب زنان در ادارات دولتی ممنوع بوده است.

اردوغان اين اقدام را بخشی از طرح "دمکراتيزه کردن" ترکيه عنوان کرد و گفت: "به‌رغم ميل من به حل همه مشکلات، نبايد انتظار داشت که ما با اين [قانون] همه مسائل کشور را حل کنيم."

اردوغان در ماه‌های اخير به‌دليل برخورد شديد با مخالفانش در جريان اعتراضات تابستان گذشته ترکيه، به‌عنوان رئيس دولتی "تماميت‌خواه" و "غيردمکراتيک" از سوی مخالفان مورد انتقاد قرار گرفت.

بخشی از مخالفت با سياست‌های اردوغان به "اسلامی کردن" ترکيه و زير پا گذاشتن قوانين سکولار اين کشور بازمی‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.