ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير دادگستری: روح قانون، عدم ازدواج فرزندخوانده با سرپرست است

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران ضمن "پيشرفته" خواندن لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و دفاع از آن گفت روح قانون، عدم ازدواج فرزندخوانده با سرپرست است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، پورمحمدی با بيان اين‌که "بايد بر روی لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اصلاحاتی انجام شود"، درباره ازدواج سرپرست با فرزندخوانده گفت: "اين موضوع در موارد استثنايی امکان‌پذير است که قانونگذار هم اشاره داشته با نظر دادگاه انجام شود؛ بنابراين بايد اصلاحاتی انجام شود تا چنين مسائلی برای افکار عمومی مساله‌ساز نشود."

وی تأکيد کرد: "اساس فرزندخواندگی اين است که ازدواج با فرزندخوانده صورت نگيرد که ما پيگير حل شدن اين موضوع در تبصره لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستيم."

در همين حال محمد نفريه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزيستی نيز گفت: "کسانی که با تبصره ماده ۲۷ قانون حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مخالفت می‌کنند يا مغرض‌اند يا از روی جهل‌شان اعتراض می‌کنند چون برخلاف نظر آن‌ها اين تبصره باعث قانونی شدن ازدواج سرپرست با فرزندان خوانده نيست."

به گفته وی "از نظر شرعی ازدواج با فرزندخوانده منعی ندارد و در قرآن هم آمده است که پسر خوانده پسر نيست و دقيقاً براساس همين آيات قرآن است که به فرزندان خوانده ارث تعلق نمی‌گيرد و ممنوعيتی هم برای ازدواج با فرزندان خوانده وجود ندارد. اما با وجود اين در لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست؛ اين نوع ازدواج ممنوع اعلام شده است."

وی با بيان اين که "چنين ازدواج‌هايی در کشور اتفاق افتاده است"، افزود: "تصور کنيم مردم از مسائل شرعی خبر ندارند و نمی‌دانند که ازدواج با فرزندخوانده از نظر شرعی مانعی ندارد، نوعی ساده‌انگاری است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.