ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قول جان کری به اسرائيل: ايران بر اساس اعمالش قضاوت خواهد شد

جان کری، وزير امور خارجه

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا امروز پنج‌شنبه ۱۱ مهرماه (سوم اکتبر) در ديدار خود از توکيو به بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل اطمينان داد که ايالات متحده روی وعده‌ها و سخنان جديد مقام‌های ايرانی حساب باز نمی‌کند و ايران با اعمالش مورد قضاوت قرار می‌گيرد و نه با سخنانش.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، وزير امور خارجه آمريکا گفت: "رئيس‌جمهور (باراک اوباما) و همچنين من گفته‌ايم اين نه سخنان که اعمال است که تغيير ايجاد می‌کنند."

اين سخنان در واکنش به سخنرانی بنيامين نتانياهو در مجمع عمومی سازمان ملل ايراد شده است که در آن نخست‌وزير اسرائيل در مورد رويکرد جديد دولت ايران در مصالحه با آمريکا و جهان غرب هشدار داده و حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران را متهم به رياکاری کرده و گفته بود هدف ايران از پيشبرد برنامه هسته‌ای‌اش ساخت سلاح اتمی است.

کری افزود: "من به نخست‌وزير نتانياهو و مردم اسرائيل اطمينان می‌دهم که هيچ اقدام ما بر اساس اعتماد [به تهران] صورت نمی‌گيرد."

جان کری همچنين گفت: "اين روشن باشد که وقتی مسئله به امنيت اسرائيل مربوط است، هيچ چيز در رابطه ايالات متحده و اسرائيل نمی‌تواند دخالت کند."

به‌گفته وزير امور خارجه آمريکا آزمون هفته‌های آينده، "و نه زمانی طولانی"، نشان خواهد داد که رويکرد مثبت ايران که از سوی رئيس‌جمهور اين کشور نشان داده شده، با اقداماتی مشخص همراه خواهد شد يا خير.

جان کری به‌همراه چک هيگل، وزير دفاع آمريکا برای همکاری‌های نظامی با ژاپن به اين کشور سفر کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.