ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار عفو بين‌الملل در مورد حمله‌های اسلامگرايان تندرو به مدارس نيجريه

سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌ای

سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌ای نسبت به گسترش حمله‌های اسلامگرايان تندرو به مدارس شمال نيجريه که کشتار ده‌ها آموزگار و دانش‌آموز را در پی داشته هشدار داده و گفته است اين حمله‌ها موجب شده که هزاران کودک نتوانند به مدرسه بروند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عفو بين‌الملل در بيانيه خود که امروز، جمعه ۱۲ مهرماه (چهارم اکتبر) در لندن منتشر شده گفته است خشونت‌ها و حمله‌ها به مدارس در شمال نيجريه از حدود يک سال پيش شدت گرفته و آموزش و پرورش در اين منطقه را تهديد می‌کند.

اين سازمان مدافع حقوق بشر نوشته است: "در سال جاری دست‌کم ۷۰ آموزگار و تعداد زيادی از دانش‌آموزان قتل‌عام شده‌، ۵۰ مدرسه تخريب و ۶۰ مدرسه ديگر نيز تعطيل شده‌اند."

عفو بين‌الملل افزوده است: "هزاران کودک ديگر نمی‌توانند به مدرسه بروند و بسياری از آموزگاران نيز مجبور به فرار شده‌اند."

در اين بيانيه همچنين آمده است از آغاز سال جاری ميلادی حمله‌ها به مدارس "هدفمند و خشونت‌بار" بوده و بيشتر آنان در استان بورنو، جايی که اسلامگرايان تندرو گروه بوکو حرام حضور فعال دارند، صورت گرفته است.

گروه بوکو حرام با "آموزش غربی" مخالف است و بر همين اساس به‌طور منظم به مدارس يورش می‌برد.

عفو بين‌الملل گفته است تنها در اين منطقه ۱۵ هزار کودک، ديگر نمی‌توانند به مدرسه بروند.

سازمان عفو بين‌الملل از دولت نيجريه خواسته است که حفاظت از مدارس را بهبود بخشد.

گروه بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ در بخش شمالی نيجريه که اکثريت جمعيت آن را مسلمانان تشکيل می‌دهند فعال است و خواهان تشکيل حکومت اسلامی است.

اين گروه‌ طی اين مدت بارها با نيروهای دولتی، نمايندگان دولت و همچنين مسيحيان منطقه نبرد کرده که تاکنون در اين درگيری‌ها سه هزار و ۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.