ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصرار بازپرس پرونده قتل عطاالله رضوانی، بر خودکشی وی

نويد اقدسی، پسرخاله عطاالله رضوانی،

نويد اقدسی، پسرخاله عطاالله رضوانی، شهروند بهايی که روز شنبه دوم شهريورماه در بندرعباس به قتل رسيد گفت هنوز قاتل وی شناسايی نشده و بازپرس پرونده به‌رغم اعتراض خانواده موضوع خودکشی مقتول را مطرح کرده است.

نويد اقدسی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: "اينها به نظرم می خواهند مثل يک قتل عادی به آن نگاه کنند و فرضيه‌هايی معمولی مانند خودکشی را مطرح کنند و هر چقدر خانواده اش می گويند که حدس غالب آنها قتل با انگيزه مذهبی و عقيدتی بوده، توجهی نمی کنند که به نظرم عمدی است."

وی همچنين گفت آخرين فردی که عطاالله رضوانی را ديده، ۱۲ روز است که ناپديد شده است. به گفته او خانواده نگران هستند که پرونده مشمول مرور زمان شود و از يادها برود.

نويد اقدسی گفت: "حدس تقريبا همه بهاييان ايرانی وغيربهاييان ساکن بندرعباس اين است که آقای رضوانی به دليل عقيدتی کشته شد. ما هيچ انگيزه مالی و ناموسی برای قتل نمی‌ببينيم."

عطاالله رضوانی، ۵۲ ساله و از اعضای فعال جامعه بهايی و خيرين بندرعباس بود که به ضرب گلوله در خودرو شخصی‌اش به قتل رسيد.

وی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانيک دانشگاه علم و صنعت در دوران انقلاب فرهنگی بود که به دليل مذهبش از دانشگاه اخراج شد و در سال های آخر زندگی‌اش فروشنده پمپ آب در بندرعباس بود.

جامعه جهانی بهایی در روز هشتم شهريورماه با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد قتل اين شهروند بهايی بايد به‌عنوان يک جرم ناشی از نفرت بررسی و فوراً مورد رسيدگی قرار گيرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    جمهوری اسلامی فقط بهائیان را ترور نکرده و نمی کند. حتی مسلمانان را نیز ترور می کند. بهائیان که جای خود دارند. موارد تهدید بهائیان به قتل در این 35 سال فراوان بوده است. از جمله تهدید به تصادف در خیابان و جاده و یا اتش زدن منزل. مواردی از این تهدیدها عملی شده و مواردی هم فقط در حد تهدید باقی مانده ولی آنها که تهدید شده اند یا به زندان افتاده اند و یا محرومیت های دیگر از قبیل محرومیت از شغل و تحصیل داشته اند. سایت های حقوق بشری و نیز سایت http://news.persian-bahai.org شواهدی از این موارد را منتشر کرده اند. قتل آقای رضوانی هم به دستور عوامل جمهوری اسلامی بوده است. حقایق پنهان نخواهند ماند.

  • تهمورث

    قوه قضائیه جمهوری اسلامی اگر به همین صورت جلو برود ترس آن دارم که مقتول تحت تعقیب در آید و این از مشخصه تفرت آخوندی از این کیش و آئین است . ولی همانطور که بقول خودشان و اسناد تاریخی دین اسلام توانست با جنگیدن , سیاست مماشات و غیره علرغم تکذیب های اولیه آن مطمعن باشید روزی آئین بهائیت نیز به این درجه خواهد رسید و این جبر تاریخ است حال عده ای را خوش نیاید و در انتها بگویم من نه بهائی و نه سمپات بلکه فردی که به انسانیت و روح آزاده بشر معتقد و در جوار آن تاریخ را خوب میداند.

  • babak

     حکایت رژیم طالبانی ترورو وحشت و اعدام ا دامه دارد.